بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
مدیرعامل کارگزاری بانک تجارت در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بنیادی‌ها را جدی بگیرید

بودجه، رکود بازارهای موازی و افزایش نرخ ارز از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه هستند.
کد خبر : ۲۰۲۵۲۸

بنیادی ها را جدی بگیرید

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل روز گذشته بورس، نه تنها مجددا قله ۳۳۰ هزار واحدی را از آن خود کرد، بلکه با صعود به ۲ هزار پله بالاتر از سقف قبلی، نشان داد مقاومت ها را شکسته و توان لمس سقف های جدید را خواهد داشت.

این در حالی است که کلیات لایحه بودجه۹۹ مشخص شده است؛ در سال۹۹ تامین کالاهای اساسی کماکان با ارز دولتی بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام خواهد شد و تامین کالاهای غیر اساسی با دلار ۸۵۰۰ تومانی انجام خواهد شد.

دولت در لایحه بودجه ۹۹ نشان داده برنامه ویژه ای برای انتشار اوراق بدهی دارد و ضمنا فقط برخی معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های صادرات‌محور را لغو کرده است؛ واکنش بورس تهران تا اینجای کار به لایحه بودجه ۹۹، مثبت بوده است.

حسین مقدم مدیرعامل کارگزاری بانک تجارت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش‌بینی روند کلی بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد روند کلی بازارسرمایه تا پایان سال جاری، مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ریسک پیش‌روی بازار سرمایه، بحث بودجه سال۹۹ است و تا مشخص شدن جزییات بودجه ۹۹ نمی‌توان پیش‌بینی کرد رشد این روزها تداوم خواهد داشت یا اینکه اصلاحی در راه است.

وی افزود: البته رکود بازارهای موازی و افزایش نرخ ارز هم از دیگر عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: در شرایط فعلی، بهتر است سهم‌های بنیادی شرکت‌های بزرگ بورسی برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در راستای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی می‌شود؛

"وتجارت" و مثلثی برای عرضه

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

رکوردشکنی شاخص در سایه دلار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

"دلار" و تاثیر آنی بر بودجه

ارسال نظر