بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
کاهش هزینه‌های مشکوک‌الوصول توسط حسابرس رقم خورد؛

رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص "وسینا"

شاید مهم‌ترین دلیل افزایش سودآوری این بانک در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ را بتوان به افزایش میزان درآمد‌های مشاع در این مدت نسبت داد.
کد خبر : ۲۰۲۵۵۳

رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، امروز شاهد انتشار گزارش ۶ماهه حسابرسی شده بانک سینا در سامانه کدال و اعلام تعدیل مثبت بیش از ۱۰۰درصدی سود خالص در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده این بانک بودیم.

بخش عمده تفاوت سود خالص صورت‌های مالی حسابرسی شده و نشده این بانک مربوط به کاهش ۸۶۹میلیارد ریالی هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول بوده به طوری که در گزارش حسابرسی شده این شرکت هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول بانک از مبلغ ۲.۲۵۲ میلیارد ریال به مبلغ ۱.۳۸۳ میلیارد ریال کاهش یافته که همین موضوع سبب افزایش سود خالص هر سهم از ۸۴ ریال به ۱۷۰ ریال شده است.

شاید مهم‌ترین دلیل افزایش سودآوری این بانک در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ را بتوان به افزایش میزان درآمد‌های مشاع در این مدت نسبت داد.

رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص ۶ ماهه حسابرسی شده

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، خالص درآمد‌های بانک ناشی از مابه تفاوت درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های پرداختی در ۶ ماهه نخست سال افزایشی در حدود ۱.۹۵۰ میلیارد ریال را به ثبت رسانده است.

رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص ۶ ماهه حسابرسی شده

اما بخش دیگری از تفاوت در درآمد‌های بانک در ۶ماهه نخست، درآمد‌های ناشی از سود سرمایه‌گذاری‌های است.
بر اساس گزارش بانک، سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، اعتماد مبین و توسعه سینا اصلی‌ترین درآمد‌های ناشی از سرمایه‌گذاری هاست.

رشد ۱۰۰ درصدی سود خالص ۶ ماهه حسابرسی شده

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر