بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
"مالیات" عاملی برای کاهش سود خالص این نیروگاه؛

تعدیل منفی سود پای "دماوند"

در گزارش حسابرسی نشده ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۸، تولید نیروی برق دماوند با اعلام تعدیل منفی ۱۲درصدی سود خود، بازهم سهامداران خود را ناامید کرد.
کد خبر : ۲۰۲۵۶۵

قیمتی که سیستم نظارت سازمان بورس را زیر سوال می‌برد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از رشد عجیب و البته معنادار قیمت سهم شرکت نیروی برق دماوند که به واسطه ضعف نظارتی سازمان بورس و کاهش شدید سهام شناور این شرکت توسط بانک دی و زیرمجموعه‌های آن (بیش از ۹۹.۵درصد از سهام این شرکت فعال در تابلوی فرابورس در اختیار مجموعه دی است) رقم خورد، حالا در صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده این شرکت شاهد تعدیل منفی سودآوری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

ظاهرا پس از گزارش‌های ناامیدکننده و اعلام زیان‌های چند هزار میلیاردی بانک دی در سال اخیر، حال نوبت به تعدیلات منفی سودآوری زیر مجموعه‌های این بانک رسیده است.

تولید نیروی برق دماوند که مالکیت ۹۹.۵درصدی این شرکت متعلق به بانک دی و زیرمجموعه‌های آن بوده و در گزارش حسابرسی نشده ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۸ خود با اعلام تعدیل منفی ۱۲درصدی سود خود، بازهم سهامداران خود را ناامید کرد.

در حالی که این شرکت موفق به تحقق سود خالصی ۲.۴۸۳میلیارد ریالی در ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۸ شده بود در ۶ماهه سال مالی جاری، تنها ۲.۱۷۸میلیارد ریال سود خالص را به ثبت رساند که بخش عمده‌ای از این کاهش سودآوری، مربوط به کاهش حاشیه سود ناخالص به واسطه افزایش بهای تمام شده بود.

قیمتی که سیستم نظارت سازمان بورس را زیر سوال می‌برد

بر پایه این گزارش، درآمد‌های شرکت در ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۲۷۵میلیارد ریالی و سود ناخالصی در حدود ۲.۸۰۱میلیارد ریال را نشان می‌دهد، شناسایی بیش از ۶۶۶میلیارد ریال مالیات، منجر به کاهش در حدود ۳۰۲میلیارد ریالی سود خالص شده است.

از نکات قابل توجه در خصوص سهام شرکت می‌توان به نسبت بالای "P/E" و ارزش بیش از ۱۳.۹۰۰میلیارد تومانی شرکت اشاره کرد، در حالی که بخش عمده‌ای از دارایی‌های شرکت از محل بدهی‌های سنگین به سهامدار عمده است.

قیمتی که سیستم نظارت سازمان بورس را زیر سوال می‌برد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

هاله ابهام "نرخ‌سوخت" پیش روی سرمایه‌گذار

سبد سرسبز این بانک جوابگوی زیان انباشته می‌شود!

«بانک دی» و سرمایه‌گذاری‌های سودآور

ارسال نظر