بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

معافیت‌های مالیاتی مشوق "بورس"

یکی از مشوق‌های بازار سرمایه یقینا معافیت‌های مالیاتی است و این امر می‌تواند در رونق بازار بورس نقش مهمی ایفا کند، اما اگر در بورس به تولید منجر شود ازین قانون مستثناء خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۲۶۵۹
 
معافیت‌های مالیاتی مشوقی برای بازار سرمایه 
 
 
عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص حذف معافیات‌های مالیاتی و تاثیرآن درتولید به بورس نیوز گفت: در مناطقی که "محروم" و "ویژه" نباشند حذف اتفاق نمی‌افتد اما؛ نباید فراموش کرد که اصل این معافیت‌ها در خصوص مناطق محروم آن هم در یک مدت مشخص، وضع شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این موضوع که اگر مشوقی وجود نداشته باشد هیچ سرمایه‌گذاری در نقاط محروم صورت نمی‌گیرد افزود: در تمام دنیا، سرمایه‌گذار دارای یک معافیت مالیاتی در مناطق محروم است اما؛ در ایران این امر در مناطق دیگر به شدت تسری پید ا کرده است. 

یوسفیان ملا تصریح کرد: به جز مناطق محروم و کارکنان دولت که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند، باید جلوی حذف معافیت مالیاتی دیگر گروه‌ها گرفته شود.
 
حذف معافیت مالیاتی هنرمندان راهی برای حفظ هنر
نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به حذف معافیت‌های مالیاتی هنرمندان اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان وضعیت مالی خوبی نداشته و از امکانات مالی و درمانی برخوردار نیستند.
 
یوسفیان ملا در خصوص حذف معافیت‌های مالیاتی وتاثیر آن در بازار سرمایه گفت: بورس در راستای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، به هر مقداری که مشوق‌های آن افزایش پیدا کند، رونق تامین‌مالی بنگاه‌های اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از مشوق‌های بازار سرمایه یقینا معافیت‌های مالیاتی است و این امر می‌تواند در رونق بازار بورس نقش مهمی ایفا کند، اما اگر در بورس به تولید منجر شود ازین قانون مستثناء خواهد بود.

به گزارش بورس نیوز، در حالی که اقتصاد ایران درگیر کسری بودجه است، خبر معافیت صد در صدی هنرمندان از مالیات خبرساز شد.
 
به گزارش بورس نیوز، چندی پیش محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با دستور یک فوریتی تمام فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را معاف از مالیات اعلام کرد.

برخی دلیل این تصمیم را کمک به بهبود وضعیت هنری کشور دانسته اند و به نظر می‌رسد دولت در حالی اقدام به بخشش مالیاتی کرده که یکی از سرفصل‌های مهم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح معافیت‌ها و توسعه پایه‌های مالیاتی است.

اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنان بر معافیت مالیاتی هنرمندان اصرار د ارد اما؛ وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی مالیات ستانی هنوز موضع خود را در این باره مشخص نکرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناسان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کردند:

ابهام بودجه ۹۹ و درآمدهای نفتی

کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد:

نقدی بر لایحه بودجه سال ۹۹

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سود‌های تورمی به نفع "بورس"

ارسال نظر