بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج‌ونیم امروز نیم‌نگاهی دارد به عینکی که شماره آن برای نظارت زیاد شده و گربه‌های شرکتی که فقط زیان تحویل می‌دهند و البته بُن قندوشکر برای اهالی جاده مخصوص.
کد خبر : ۲۰۲۶۷۰

1

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که جیب شرکت‌های دولتی‌ها بازهم پُرپول‌تر می‌شود، پرسیدم چرا و گفت که غیر از بودجه عمرانی و عمومی، بخشی از اقتصاد وجود دارد به نام بودجه شرکت‌های دولتی که "دو سوم" بودجه به جیب آن‌ها سرازیر می‌شود و حتی از میدان بهارستان تاکسی دربست که هیچ، حتی تاکسی اینترنتی هم برای این شرکت‌ها گرفته نمی‌شود چراکه این گربه‌های فربه معمولا بودجه را بلعیده و از آن طرف، زیان تحویل می‌دهند!

عینک ته‌استکانی ملاصدرا
وقتی شماره عینک نظارت ملاصدرا ته‌استکانی می‌شود، نتیجه آن رشد عجیب و معنادار قیمت سهم نیروگاهی به بلندای دماوند می‌شود؛ کاهش شدید سهام شناور این شرکت توسط بانک ماه دهم، رقم خورد؛ حالا در صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده این شرکت، شاهد تعدیل منفی سودآوری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم.

بُن قند و شکر به اهالی جاده مخصوص 

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که بُن قند و شکر برای اهالی جاده مخصوص اعلام شد؛ یعنی تا سال آینده، خودرویی‌ها با خیال تخت قیمت‌ها را بالا ببرند، کم‌بفروشند، خوب پیش‌فروش کنند و ... چراکه درآمد دولت از محل حقوق ورودی خودرو در بودجه ۹۹ "صفر" در نظر گرفته شد.

فرانسوی‌ها با بشگن می‌آیند!

اهالی خود فروخته و از پشت خنجر خورده توسط فرانسوی‌های خودروساز، باردیگر دایره و دهول را بر دست گرفته و کوچه جاده مخصوص را چراغانی کردند و به لطف ورود احتمالی فرانسوی‌ها مدتی حمام نرفته‌اند و فقط عطر زدند؛ دوستان، یادتان نرود که در پاریس برای جشن‌های خیلی خاص، غورباقه با پنیر کپک‌زده کرم‌دار سرو می‌شود نکند خدایی ناکرده به‌جای این دوزیست خوشمزه، گوسفند سر ببرید.

ناظر بی‌خیال

مس‌ساز کرمانی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را کنسل کرد و خیال خودش را راحت کرد.
اصلا هم مهم نیست که با اعلام برنامه تجدید ارزیابی از سوی این شرکت، سهم چقدر رشد کرده بود و آنها که فریب شفاف‌سازی شرکت را خوردند، چقدر زیان خواهند کرد.
ناظر هم به روی خودش نیاورد که این گونه شفاف سازی و گول زدن سهامداران، مصداق بارز جرم است.

دارویی‌ها و لبخند دلار ﷼۴۲۰۰ تومانی

وقتی بحث تامین کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد، بعضی اهالی تالار شیشه ای ماتم گرفتند که دارویی ها افت می کنند؛ اما مدیران این صنعت در گوشی به ما گفتند نگران نباشید که به لطف قاچاق دارو، کار و کاسبی ما حسابی رونق دارد و دغدغه افت فروش نداریم.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد؛

کنکور برای سهامداران تازه‌وارد!

مدیرعامل سابق صندوق ضمانت صادرات در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلایل افزایش نرخ ارز

سرپرست گروه صنعتی بارز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

"پکرمان" و تایید افزایش ظرفیت ۵۰هزارتنی واحد کرمان

کارشناسان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کردند:

ابهام بودجه ۹۹ و درآمدهای نفتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
چرا ناظر با مسئولان و مسببان رشد بی دلیل نیروگاه دماوند برخورد نمیکنند!! چرا فقط به بازار پایه گیر داده اند ولی از این رشد عجیب و غریب دماوند که با حمایت و هدایت سهامدار عمده زیان دیده آن انجام پذیرفته کاری ندارند!!
نیروگاه دماوند نمادی کامل از سفته بازی سهامدار عمده و بی خیالی ناظر و مدیران به اصطلاح شفافیت طلب بازار