بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
سرپرست گروه صنعتی بارز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

"پکرمان" و تایید افزایش ظرفیت ۵۰هزارتنی واحد کرمان

میزان تولید بارز ۳۵۰ هزار لاستیک در کشور بوده و باید مابه التفاوت این دو رقم یعنی نیاز یک میلیون و دویست هزاری کشور و میزان تولید، صرف امر واردات گردد امری بدیهی است اما؛ متاسفانه طی چند ماه گذشته واردات بیش از نیاز کشور صورت گرفته و انبار‌ها مملو از لاستیک‌های چینی شده است.
کد خبر : ۲۰۲۷۰۴
 
واردات چینی، گریبان بارز را گرفت
 
علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز به افزایش ظرفیت کارخانه‌های این شرکت اشاره کرد و به بورس‌نیوز گفت: با امر افزایش ظرفیتی و ایجاد پروژه‌ای حدودا ۵۰هزار تنی در کرمان موافقت شده ضمنا ظرفیت کارخانه کرمان نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم به حدود ۱۵۰هزار تن در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص لاسیتک‌های وارداتی و سهمیه‌ای رانندگان کامیون اظهار داشت: در ایران سالیانه بین یک میلیون و دویست هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار لاستیک سنگین نیاز است.

مشرفی میزان تولید بارز را ۳۵۰ هزار لاستیک در کشور عنوان کرد و گفت: اینکه باید مابه التفاوت این دو رقم صرف رفع نیاز وارداتی گردد امری بدیهی است اما؛ متاسفانه طی چند ماه گذشته واردات بیش از نیاز کشور صورت گرفته و انبار‌ها مملو از لاستیک‌های چینی است.

وی به واردات عمده‌تر اشاره کرد و افزود: در این شرایط نظارت اداره استاندارد آنچنان که باید، صورت نگرفته و تایر‌هایی با کیفیت کم و قیمت ارزان‌تر وارد ممکلت شده و ایجاد مشکل می‌کند.
 
واردات چینی، گریبان بارز را گرفت

خودرو سازان به مصرف لاستیک سبز روی بیاورند
سرپرست گروه صنعتی بارز در خصوص تولید لاستیک سبز گفت: این لاستیک تعاریف بسیار دارد، می‌توان آن را به لاستیکی اطلاق کرد که در آن مواد آروماتیک مصرف نشده یا به لاستیکی مطرح شود که میزان مصرف سوخت و انرژی را کاهش می‌دهد. 

وی افزود: شرکت بارز ضمن عدم استفاده از مواد آروماتیک در تایر، جهت کاهش حدودا یک درصدی مصرف سوخت در ماشین، گام برداشته البته این امر به درخواست شرکت رنو زمانی که در ایران مشغول فعالیت بود انجام شده است.
 
مشرفی وضعیت تولید لاستیک سبز را خوب ارزیابی وعنوان کرد:امید می‌رود خودروسازانی، چون ایران خودرو، سایپا و دیگر فعالین این حوزه به سمت مصرف چنین لاستیک‌هایی سوق پیدا کنند؛ لازم به ذکر است که این لاستیک‌ها نسبت به بقیه قیمتی بالاتر خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رد عاج بایاس در کارنامه این لاستیک‌ساز؛

سرعت فروش نرخ "پکرمان" رشد کرد

کارشناسان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کردند:

ابهام بودجه ۹۹ و درآمدهای نفتی

سرپرست گروه صنعتی بارز در گفتگو با بورس نیوز:

"بارز" و تکذیب ادعای وزیر

ارسال نظر