بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
پتانسیل‌های قل سنگ آهنی بررسی شد؛

برق دلار زیر نرخ‌های فروش "کچاد"

کچاد در عملکرد واقعی ۸ ماهه (منتهی به ۳۰ آبان ماه ۹۸) قادر به فروش ۸۶,۷۲۸,۵۵۴ میلیون ریال (معادل ۸ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان) محصول شده ولذا با احتساب حاشیه سود خالص ۴۳.۵ درصدی تحلیلی، بیش از ۶۲۸ ریال سود به ازای هر سهم در عملکرد واقعی ۸ ماهه سالجاری کرده است.
کد خبر : ۲۰۲۸۷۴

کار نشه

به گزارش بورس نیوز، شرکت چادرملو با نماد «کچاد»، یکی از بزرگترین کارخانجات تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن و فولاد در ایران و جهان بشمار می‌رود. کچاد از بین ۶۱۲ شرکت حاضر در بورس تهران، رتبه شانزدهم را از حیث ارزش بازار نصیب خود ساخته و از حاشیه سود خالص ۴۳.۵ درصدی در سالجاری برخوردار است. قیمت این سهم در تاریخ گزارش ۵۳۲۹ ریال و ارزش بازار آن بالغ بر ۲۳۴.۴۷۶ میلیارد ریال (معادل ۲۳ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان) است؛ لذا ارزش از کل بازار کچاد در حال حاضر ۱.۵۳ درصد بوده و گزینه خوبی برای سرمایه گذاری با دید کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ... محسوب می‌شود.

کچاد برای سالجاری اقدام به اعلام و شناسایی سود هر سهم نکرده است، ولی بررسی‌ها و تحلیل کارشناسی، توانایی تحقق سود خالص ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریالی (معادل ۵.۵۰۰ میلیارد تومانی) و به ازای هر سهم ۱۲۵۰ را دور از دسترس نمی‌داند. مفروضات در نظر گرفته شده برای تحقق این میزان سود خالص توسط کچاد برای سال مالی ۲۹/۱۲/۹۸ بر اساس نرخ سنگ آهن ۹۰ دلاری و دلار (میانگین) ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی بدست آمده است. حال آنکه در حال حاضر نرخ دلار بیش از ۱۳ هزار تومان است.

کچاد در عملکرد واقعی ۸ ماهه (منتهی به ۳۰ آبان ماه ۹۸) قادر به فروش ۸۶,۷۲۸,۵۵۴ میلیون ریال (معادل ۸ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان) محصول گردیده است لذا با احتساب حاشیه سود خالص ۴۳.۵ درصدی تحلیلی، بیش از ۶۲۸ ریال سود به ازای هر سهم در عملکرد واقعی ۸ ماهه سالجاری کرده است.
در جدول زیر ۲۰ سهم بزرگ و برتر بازار، فهرست شده است.


کار نشه

 

نکات با اهمیت در کچاد:

۱- از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، میزان تولید آهن اسفنجی در واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو به یک میلیون و ۱۰ هزار تن رسیده است. این در حالی است کارخانه احیای مستقیم چادرملو اولین سال تولید خود را آغاز کرده و اواخر آبان ماه امسال با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران رسماً افتتاح شد. پیش بینی شده است تا پایان امسال میزان تولید آهن اسفنجی دراین واحد عظیم فولادی به ظرفیت اسمی خود یعنی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن برسد. البته واحد‌های صنعتی به طور معمول پس از سه تا چهار سال به ظرفیت حداکثری تولید خود می‌رسند و این موفقیت قابل توجهی برای چادرملو محسوب می‌شود. بر اساس همین گزارش، در آبان ماه امسال با تولید ۹۰ هزار و ۸۴۵ تن شمش فولادی در کارخانه فولاد چادرملو، رکورد جدیدی در تولید ماهانه به ثبت رسید و در مجموع هشت ماهه گذشته ۶۶۲ هزار تن شمش فولاد در این کارخانه واقع در مجتمع صنعتی چادرملو تولید شده است.
۲- طی ۸ ماهه سالجاری، بیش از ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار تن گندله آهن در کارخانه گندله سازی مجتمع صنعتی چادرملو تولید شده است. از سوی دیگر در دوره هشت ماهه گذشته، بیش از ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن سنگ آهن و کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تولید شده است.

۳- مجموع تولید محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شامل تولید سنگ آهن - کنسانتره آهن ۰ گندله و آهن اسفنجی و نیز شمش فولاد بالغ بر ۱۵ میلون تن بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ از ۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

مچنین میزان فروش نیز در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته در نتیجه سود حاصل از درآمد‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

در سال جاری نیز کچاد به‌روند رو به رشد خود ادامه داده است بدیهی است این رشد قابل توجه ناشی از دست یابی به اهداف تولید فراتر از برنامه، بهره برداری از کارخانه مگامدول احیای مستقیم که حاصل تلاش کلیۀ کارکنان، رهنمود‌ها و همراهی صاحبان محترم سهام و سیاست‌های متخذه توسط هیأت مدیره است.

۴- با توجه به مجوز اکتشاف صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۹۷ برای معدن (D۱۹) عملیات اجرایی اکتشاف مقدماتی و تفصیلی این معدن آغاز شد و انتظار داریم با دستیابی به سنگ آهن تودۀ معدنی (D۱۹)، از بـروز ریسک فقـدان ذخیـرۀ معـدنی مناسب جلوگیری شود. برآورد هزینه سرمایه گذاری اجرای این طرح بیش از حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

۵- طرح احداث نیروگاه خورشیدی: کچاد نسبت به احداث یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی، در جوار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکـل تـرکیبی خـود در مجتمع صنعـتی، اقـدام و مقـدمات عملـیات اجـرایی آن آغـاز شده است. هزینه سرمایه گذاری در طرح فوق به میزان ۷ میلیون یورو خواهد بود.

۶- مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر: به موجب مصوبه هیأت مدیره شرکت، موضوع مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر همواره مورد توجه مدیریت بوده است. شرکت‌های سرمایه پذیر عمدتاً در زمینه‌های معدن و صنایع معدنی وابسته، تأمین و انتقال آب و تأمین مالی فعالیت می‌نمایند. طی سال ۱۳۹۷ مبلغ ۵ هزارو ۳۱۸ میلیارد ریال بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، پرداخت شده است.

۷- مشارکت در بهره برداری از معادن سنگ آهن استرالیا و احداث کارخانه‌های تولید کنسانتره به میزان ۱۲ و نیم میلیون تن در سال از برنامه‌های شرکت در سالجاری است. گفتنی است چادرملو به همراه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت فکور صنعت، هرکدام با مشارکت به میزان ۳۳ و ۳ دهم درصد موضوع سرمایه گذاری در استفاده از ذخائر سنگ آهن کشور استرالیا و تولید ۱۲ و نیم میلیون تن کنسانتره را پیگیری و حق السهم مشارکین، مطابق برنامۀ زمان بندی پرداخت شده است. سـرمایه گـذاری طرح تا پایان فاز ۱ که کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره به بهره برداری خواهد رسید، به مبلغ ۴۶۱ و نیم میلیون دلار آمریکا است که ۲۰ درصد آن توسط سهامداران و ۸۰ درصد آن بصورت فاینانس از تسهیلات سیستم بانکی با بهره حدود ۳ درصد تامین خواهد شد.

۸- طرح احداث کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال: اجرای طرح مذکور با برآورد سرمایه گذاری حداقل به میزان ۲۰ هزارو ۹۷۴ میلیارد ریال (شـامل ۸۹ میلیون یورو) در دسـت مـطالعه  است.

۹- طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت ۱/۱ میلیون تن در سال: اجرای طرح مذکور با پیش بینی سرمایه گذاری حداقل به میزان ۱۱ هزارو ۶۷۳ میلیارد ریال (شامل ۵۲ میلیون یورو) در دسـت مـطالعه است.

۱۰- شرکت درگذشته امکان دریافت فاینانس خارجی (ژاپن) برای هزینه‌های احداث کارخانۀ گندله سازی جدید و با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و همچنین امکان استفـاده از تسهیلات بانک ایـران و اروپـا، برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خرید ماشین آلات و تجهیزات بخش خارجی احداث کارخانه‌های نورد خود را دنبال کرده است. لیکن محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیۀ ایران، تلاش‌های گذشته را فعلاً با وقفه مواجه کرده است.

۱۱- مشارکت در احداث کارخانه‌های گندله، آهن اسفنجی، فولاد و تأسیسات زیربنایی منطقۀ آزاد تجاری مُکران: موضوع مشارکت در احداث کارخانه‌های تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد و تأسیسات زیربنایی در منطقۀ آزاد تجـاری مُکران واقـع در شهرستان چابهار (با مشارکت شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر، فولاد مبارکه) از برنامه‌های بلند مدت شرکت است.

۱۲- شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس: هدف عمدۀ طرح انتقال آب نمک زدائی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس به صـنایع جنـوب شرق کشور و تأمین بخشی از نیاز‌ها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره برداری و طرح‌های توسعه آن‌ها شامل: معـادن مس سـرچشمـه، سنـگ آهن گـل گهر، سنـگ آهـن چادرملو (استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد) است. مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تأمین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و نهایتاً به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌گردد. البته اجرای قطعۀ سوّم طرح به طول ۳۶۰ کیلومتر مربع از مجتمع مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان استان یزد و همچنین انشعاب تا مجتمع معدنی چادرملو در حدود ۱۵۰ کیلومتر است.

قطر نامی لوله‌های مورد استفاده در این قطعه ۱ هزارو ۳۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر بوده، دبی آب انتقالی در این مسیر ۱ و نیم مترمکعب بر ثانیه خواهد بود. در این قطعه عملیات نقشه برداری و مسیرگشایی از طریق مناقصۀ عمومی به پیمانکار واگذار گردیده، و تاکنون با مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه و ۲۳ درصد، پیشرفت فیزیکی بعمل آمده است. خاتمه عملیات اجرایی مهر ماه سال ۱۳۹۹ پیش بینی گردیده است. مدیر عامل چادرملو کلّ سرمایه گذاری پیش بینی شده جهت اجرای این طرح عظیم ملی را ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده است. تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال هزینه شده بود.

۱۳- مشارکت با بخش خصوصی در اجرای طرح‌های تولید فولاد: این شرکت اقدام به مشارکت در سرمایۀ شرکت آهن و فولاد غدیر ایـرانیان بـه میزان ۳۰ درصد، شـرکت آهـن و فولاد ارفع به میزان ۴۳ درصد، شرکت صنایع آهن و فولاد سَرمد اَبرکوه به میزان ۶۵ درصد، شرکت فولاد شاهرود به میزان ۳۵ درصد و شرکت کاوند نهان زمین به میزان ۲۹ درصد سهام، کرده است.

۱۴- کچاد در اجرای طرح احداث کارخانۀ تولید الکترود گرافیتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال، به میزان ۳۱ درصد در سهـام شـرکت نـوین الکترود اردکان، مشـارکت نموده و شرکت فوق در مرحله قبل از بهره برداری است.

۱۵- مشارکت در پروژه کنسانتره سازی در سنگان از دیگر برنامه‌های کچاد است. قرار است بلوک سهم فولاد خراسان را در پروژه کنسانتره سنگان خریداری کرده و این پروژه را فاینانس کند. با توجه به اینکه این پروژه چند سال است در حالت رکورد بسر می‌برد، حتی وضعیت توانایی مالی ما در حدی است که این پروژه را فاینانس کنیم. هم اکنون علاوه بر هزینه‌هایی که در داخل شرکت چادرملو می‌پردازیم، در پروژه آبرسانی خلیج فارس به سه معدن گل گهر، مس و چادرملو نیز فعال هستیم. در این پروژه تقریبا تمامی افزایش سرمایه‌ها را عملی کردیم و امیدواریم که به زودی شاهد رسیدن آب به گل گهر و در سال آینده (مهر یا آبان ماه) شاهد رسیدن آب به اردکان باشیم.

۱۶- کچاد نزدیک به ۹۰ درصد محصولات خود را در داخل کشور می‌فروشد لذا از بابت بخشنامه اخیر معاونت معدنی وزارت صمت مبنی بر مشروط و سهیمه بندی شدن صادرات سنگ آهن مشکل خاصی ندارد. در تمام طول سال‌های گذشته تنها محصولی را که کچاد صادر کرده، سنگ آهن دانه بندی بوده است که آن هم به مقدار بسیار ناچیزی در مقابل تولیدات بوده است. براین اساس فولاد اردکان و نیروگاه اردکان را از محل صادرات دانه بندی اجرا کرده است.

۱۷- شرکت بیش از ۱۰.۵ میلیون تن کنسانتره تولید می‌کند که همه در داخل کشور مصرف می‌شود. حدود ۴ میلیون تن گندله تولید می‌کند که آن هم در داخل کشور مصرف می‌شود و آهن اسفنجی هم که تاکنون تولید کرده در حال مصرف در داخل کشور است. تنها محصول صادراتی کچاد، شمش فولاد است و مورد حمایت وزارت صمت و بانک مرکزی است.

۱۸- شرک علاوه بر طرح جدید احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، از قبل هم اقدام به خرید سنگ از چندین معدن کوچک فعال در منطقه کرده و سنگ این معادن را با قیمت مناسبی از آن‌ها خریداری می‌کند. البته معادنی که سنگشان به درد کارخانه ما بخورد. اعلام آمادگی کرده ایم از معادن دیگری هم که بتوانند معدن خود را فعال کنند، ما امکانات فعال سازی به آن‌ها می‌دهیم تا سنگ موردنظر ما را تامین کنند و حتما از آن‌ها خریداری خواهیم کرد. این معادن باید در استان یزد باشند تا برای ما صرفه اقتصادی داشته باشند.

۱۹- مشارکت کچاد در پروژه فولاد مکران جدی است و عملیات پروژه آغاز شده است. در این پروژه قرار است ۱۰ میلیون تن فولاد تولید شود و امید است همزمان با راه اندازی معدن استرالیا که قرار است کنسانتره را از آنجا به مکران بیاوریم و پروژه مکران نیز فعال شوند. کچاد اگر بتواند از ذخایر سنگ آهن سیستان و بلوچستان برای پروژه مکران استفاده کند، حتما معدنی را در این استان خریده و آن را تجهیز می‌کند.

۲۰- شرکت سال هاست به دنبال احداث گندله سازی دوم چادرملو است و اخیرا مجوز‌های لازم را اخذ کرده است. مخصوصا با توجه به اینکه D۱۹ هم فعال شده است. قرارداد ژئوفیزیک هوایی را برای دی ۱۹ بسته شده و پیمانکار کار ژئوفیزیک هوایی را شروع کرده است. حفاری‌ها به سرعت در حال انجام است و بعد از آن طراحی معدن انجام خواهد شد شرکت سعی دارد حداکثر تا یک سال آینده به ماده معدنی برسد. امیدوارم تا زمانی که خودم در چادرملو هستم به سنگ آهن در دی ۱۹ برسیم.

۲۱- بومی سازی قعطات مورد نیاز: تاکنون بیش از ۱۱ هزار قلم از قطعات و اقلام اساسی کارخانه بومی سازی شده است. در ضمن تمامی توسعه خطوط کنسانتره در کشور که هم اکنون توسط شرکت‌های مختلف و از جمله فکور صنعت انجام می‌شود، دانش آن‌ها از چادرملو گرفته شده است تمام توسعه‌های گل گهر، گهرزمین، میدکو و ... توسط فکور صنعت انجام شده و دانش آن‌ها بر پایه کار در چادرملو بوده است. سه خط اولیه که کوبه طراحی کرده بود با همکاری شرکت فکور صنعت ارتقا داده شده است.

تولید هر یک از این خطوط ۱.۴ میلیون تن بود در صورتی که ظرفیت آن‌ها ۱.۷ میلیون تن بود. مدیر عامل شرکت اظهار داشته ما با ارتقایی که دادیم ظرفیت تولید هر خط را به ۲.۱ میلیون تن رساندیم. خط پنجم را بطورکامل در داخل کشور طراحی و نصب کردیم. تمام خطوط گل گهر و گهرزمین با دانشی که از چادرملو گرفته شده راه اندازی شده و این خطوط نیز با همین دانش از ابتدا به تولید ۲.۱ میلیون تن رسیدند.

۲۲- کچاد یک شرکت حمل و نقل ترکیبی جاده ای، زمینی هوایی و دریایی و ریلی مشترکا با شرکت‌های معدنی و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات احداث کرده است. در بندر شهید رجایی زمین هم قصد دارد یک اسکله اختصاصی برای چادرملو داشته باشد. شرکت کشتیرانی هم درصدی در این شرکت سهم دارد که امید است بتواند به حل مشکلات کمک کند.

۲۳- ذخیره معدن چادرملو با توجه به اینکه دی ۱۹ مجوز‌های آن صادر شده است، مناسب است. ما دی ۱۹ را تمام شده تلقی می‌کنیم. در نتیجه هیچ نگرانی از بابت اتمام ذخایر معدن چادرملو نداریم. چادرملو تا موقعی که معدن دی ۱۹ به سرانجام برسد و بتوانیم از آن برداشت کنیم، باز هم سنگ دارد و مشکل خاصی از بابت ذخیره ندارد. ضمن اینکه از معادن کوچک اطراف هم سنگ می‌خریم و معادن کوچک غیرفعال واجد شرایط را نیز تجهیز می‌کنیم.

۲۴- کلنگ مجتمع رفاهی چادرملو به زمین خورده و پیمانکار مستقر شده است و فونداسیون از زیر خاک سر بلند کرده است.

۲۵- در انجمن آهن و فولاد همه شرکت‌ها با هم جوینت شده اند و قرار است اطلاعات تمام شرکت‌ها در یک سایت قرار داده شود تا سازندگان بدانند هر شرکتی چه نیاز‌هایی دارد تا برای آن شرکت قطعه سازی کنند. ضمن اینکه این کار قبلا هم اتفاق افتاده بود. مثلا شرکت فولاد طبرستان تا قبل از تحریم‌های قبلی در اثر تجربیاتی که در اثر کار با چادرملو پیدا کرده بود، قطعه به متسو صادر می‌کرد و اگر تحریم نشده بودیم، هم اکنون بسیاری از شرکت‌های داخلی قادر به صادرات قطعه به کشور‌های اروپای غربی بودند.

۲۶- چادرملو فقط بهره مالکانه می‌پردازد، آن هم در اثر یک اتفاق ناحقی که افتاده و پروانه معدن ما به صورت کاملا غیرقانونی به نام ایمیدرو شده است و کاری هم نمی‌شود کرد. حقوق دولتی را صاحب پروانه باید بپردازد، اما ما بهره مالکانه می‌پردازیم که درصد‌های آن نسبت به فروش محصول بوده و کماکان مطابق سال‌های گذشته است و فرقی نکرده و قرار هم نیست فرقی کند.

۲۷- شرکت اکتشافی متشکل از شرکت‌های معدنی گروه توسعه معادن و فلزات تشکیل شده است و آماده است که وزارت صمت هر پهنه‌ای را در اختیارش بگذارد، کار اکتشاف آن را شروع کند. الان مشغول مذاکرات برای گرفتن پهنه هستیم. همه شرکت‌های سهامدار هم عزمشان برای این کار جزم است. همه بخش‌های سیستم هات شارژ آماده و کامل است و فقط یک قسمت نیتروژن است که به تجهیزاتی نیاز دارد که باید از ایتالیا وارد کنیم. در حال مذاکره هستیم که از چه طریقی این تجهیزات را به صورت غیرمستقیم وارد کنیم.

۲۸- پروژه آنومالی D ۱۹: عملیات اجرایی این پهنه از ۲۸ بهمن‌ماه ۹۷ آغاز شده و بناست که اکتشافات مقدماتی و تفصیلی معدن برای دستیابی به توده معدن سنگ‌آهن یادشده، صورت پذیرد. این اقدام در راستای کاهش ریسک فقدان ذخیره معدنی مناسب انجام گرفته و هزینه سرمایه‌گذاری اجرای طرح یادشده معادل ۱۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 نگاهی به نیروگاه عظیم چادرملو

مشخصات نیروگاه: نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در استان یزد، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان - نایین، در مجاورت کارخانه گندله‌سازی اردکان قرار دارد.

ین نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۹۲ مگاوات برق است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۶ مگاواتی مدل Map۲+ و ۱ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است. سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن نفت گاز (گازوئیل) است.

این نیروگاه شامل دو دستگاه بویلرِ بازیاب حرارتی با مشعل اضافی و سیستم خنک‌کن از نوع ACC است. کارفرمای ساخت نیروگاه، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و پیمانکار شرکت مپنا، شرکت مپنا بین‌الملل و شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه ۲) بوده است.

نیروگاه چادرملو بیشتر به منظور تأمین برق کارخانجات گندله‌سازی اردکان و احیای فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ساخته شده‌است.

تجهیزات اصلی نیروگاه شامل توربین‌ها، ژنراتورها، بویلر‌های بازیافت حرارت (HRSG) و سیستم‌های خنک کاری همگی ساخت کارخانجات گروه مپنا است.

جزییات نیروگاه:

نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی. برنامه ریزی و انجام مطالعات جهت احداث نیروگاه: شهریور ۱۳۸۸ و اخذ موافقت اجرای طرح از وزارت نیرو: تیر ۱۳۸۹
عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی طرح: دی ۱۳۹۱
خاتمه فاز یک - واحد گازی و راه اندازی: تیر ۱۳۹۳
خاتمه فاز دو - واحد گازی نیروگاه و راه اندازی: شهریور ۱۳۹۳
افتتاح رسمی توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی: آذر ۱۳۹۳
خاتمه واحد بخار نیروگاه و راه اندازی: اردیبهشت ۱۳۹۵
ظرفیت تولید سالیانه: ۵۰۰ مگا وات
هزینه سرمایه گذاری این نیروگاه برای چادرملو بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال، معادل ۲۶۵ میلیون یورو با نرخ یوروی ۴۷۹۲ تومانی بوده است. حال آنکه با یوروی ۱۵۶۷۵ تومانی فعلی، ارزش ریالی این نیروگاه بیش از ۴۱۰۷ میلیارد تومان است.

برآورد فروش و سودآوری انتظاری

 

کار نشه

 

نگاهی به دو پروژه های مهم چادرملو

 

کار نشه

 

وضعیت شرکتهای سرمایه پذیر

 

کار نشه

✓ نگاهی به پرتفوی بورسی و غیر بورسی کچاد

کار نشه

برنامه افزایش تولید ( کچاد و زیر مجموعه هایش)

کار نشه

کارگزاری اردیبهشت ایرانیان
حافظ عزیزی نقش
18 آذر ماه 1398

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش محسوس نرخ‌های فروش در ماه گذشته ثبت شد؛

رشد ۹۰درصدی فروش "کگهر"

فروش تجمیعی شرکت به بیش از ۶۹ هزار میلیارد ریال رسید؛

سنگینی ترازوی فروش شمش فولاد "کچاد"

ارسال نظر