بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

جدال سرسخت "غپآذر" و "تبرک"

در هفته‌ای که شاخص کل رکوردشکن کرد تا خط بطلانی بر بسیاری از تحلیل‌ها بکشد، روند شاخص نشان داد که هنوز به حبابی بودن بازار سهام، اعتقاد راسخی وجود ندارد.
کد خبر : ۲۰۲۹۲۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازارسرمایه در هفته‌ای که سپری کرد توانست رکوردشکنی را چاشنی کار خود کرده به سطوح تازه‌ای تکیه زند و جای خود را در کانال ۳۳۹هزار واحدی مستحکم کند .

بر اساس این گزارش، دماسنج بورس تهران ۵درصد رشد را تجربه کرد و بازدهی ماهانه خود را به ۱۱درصد رساند، البته این روند برای سهامداران نسبت به سال گذشته،افزایش ۱۰۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

جدال سرسخت

در این هفته، ۸۳درصد از نماد‌های حاضر در جریان معاملات، در مجموع سبزپوش بودند و در مقابل تلاش ۱۷درصد بازار برای خروجاز از ناحیه سرخ، کافی نبود.

جدال سرسخت

بر پایه این گزارش، از بین نماد‌هایی که رشد قیمت را در پرتفوی خود تجربه کردند، لقب پربازده‌ترین سهم هفته به "غپآذر" تعلق گرفت چراکه این سهم توانست نزدیک به ۲۸درصد بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

از سوی دیگر، رتبه دوم به "تبرک" رسید که تنها یک دهم درصد کمتر از "غپآذر" رشد قیمت از خود برجای گذاشت و "سدور" با ۲۷درصد بازدهی، جایگاه سوم را از آن خود کرد؛ بنابراین، می‌توان گفت غذایی‌ها جزو صدرنشینان فهرست بازدهی هفته بودند.

جدال سرسخت

از سوی دیگر و با نگاهی به قرمزهای بازار می‌توان دریافت که سهامداران "غنیلی" متضررترین در بازار سهام بودند و حدود ۱۷درصد از سرمایه خود را تنها در عرض یک هفته، برباد رفته دیدند؛ "قشیر" نیز با ۱۵.۶درصد افت قیمت و "غنوش" با ۱۴.۳درصد در رده‌های بعدی سهم‌های زیان‌ده هفته جای گرفتند.

به این ترتیب، سه سهم نخست از نظر زیاندهی در هفته سوم آذرماه به صنایع غذایی و قندی تعلق گرفت.

جدال سرسخت

نگاهی به صنایع بورسی نشان می‌دهد که شرکت‌های حاضر در گروه "فعالیت‌های هنری" در مجموع عملکرد خوبی را از خود به ثبت رساندند و شاخص این صنعت ۱۱درصد رشد کند و در رده نخست بین صنایع جای گیرد.

دومین صنعت پربازده هفته "خودرو و ساخت قطعات" با رشد شاخص ۹درصدی بود و صنعت "ماشین آلات و تجهیزات" نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.

جدال سرسخت

در آن سوی معاملات، تنها ۸صنعت با افت شاخص مواجه شدند و صنایع "محصولات کاغذی"، "محصولات چرمی" و "فنی و مهندسی" به ترتیب با بیشترین افت شاخص مواجه شدند و جزو صنایعی بودند که در هفته‌ای که گذشت ردای قرمز بر تن داشتند.

جدال سرسخت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود خالص این شیرفروش رشد ۱۵۱درصدی را تجربه کرد؛

رشد ۲۱درصدی سود انباشته "غپآذر"

خودنمایی «شیر» در صورت‌های مالی این شرکت لبنی؛

افزایش ۲۹ درصدی درآمد "غپآذر"/ رشد ۴۰ درصدی درآمد‌های ۶ ماهه ثبت شد

خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

"غنیلی" جبران کرد

ارسال نظر