بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان مطرح کرد:

آغاز تولید تجاری "اچ تی پت" با هدف قطع واردات

به زودی تولید تجاری این محصول با هدف تامین خوراک صنایع پایین دستی تایر و لاستیک آغاز خواهد شد، با این اتفاق وابستگی کشور به واردات این محصول پایان می‌یابد.  
کد خبر : ۲۰۲۹۶۹
 
آغاز تولید تجاری
 
به گزارش بورس نیوز؛ رضا قاسمی شهری از صادرات محصولات پت بطری و نساجی ایران خبر داد و گفت: فروش هفتگی و تولید در این مجتمع زنجیره پلی اتیلن ترفتلات ثبت رکورد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان ادامه داد: با اجرایی شدن طرح فروش اعتباری به مصرف کنندگان واقعی صنایع تکمیلی زنجیره محصولات پلی اتیلن ترفتالات توسط بانک ها، طی هفته اخیر رکورد فروش این پتروشیمی شکسته شد.

وی میزان تولید در این پتروشیمی را از ابتدای سال جاری تا کنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش عنوان کرد و افزود: مهرماه سال جاری بالاترین میزان تولید ماهیانه را با ۱۱۰ هزار تن محصول به خود اختصاص داده است. 

قاسمی شهری در رابطه با صادرات محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات کشور اظهار داشت: با دریافت مجوز‌های لازم و پس از تامین نیاز داخلی کشور صادرات این محصول در آبان جاری از سرگرفته شده و شرایط برای افزایش ارزآوری و رونق اقتصادی فراهم شده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ گرید محصول در پتروشیمی تندگویان تولید شده که تولید تجاری سه گرید جدید با هدف متنوع سازی سبد محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در دستور کار قرار دارد، همچنین در سال آینده برای تولید دو گرید جدید برنامه ریزی شده است. 

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان یکی از گرید‌های جدید را «اچ تی پت» عنوان کرد و گفت: به زودی تولید تجاری این محصول با هدف تامین خوراک صنایع پایین دستی تایر و لاستیک آغاز خواهد شد، با این اتفاق وابستگی کشور به واردات این محصول پایان می‌یابد. 

پِت در چرخه صادراتی پتروشیمی تندگویان
به گزارش بورس نیوز، سال گذشته در بازار pet کشور هیچ صادراتی صورت نگرفت و آمار گمرک نیز آن را تایید کرد. تمامی تولید pet پتروشیمی تندگویان در بورس کالا عرضه شد و در هفته حدود ۵ هزار تن از طریق بورس کالا به فروش می‌رفت.

در سال جاری، ایران برای صادرات مجد pet (پلی اتیلن ترفتالات) از پتروشیمی تندگویان آماده شده است.

در مهر ماه جاری، علی محمد بساق‌زاده، مدیر طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص صادرات pet به خبرنگار بورس نیوز گفت: روند روبه‌رشد عرضه محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا باعث شده تا باردیگر صادرات نیز مجددا در چرخه کار قرار گیرد بنابراین پس از پاسخ به میزان تقاضای موجود در بازار، مازاد عرضه‌های پتروشیمی‌ها در سبد صادراتی این واحد‌ها می‌نشیند.

وی ادامه داد: پت یکی از محصولات پترویی بود که در سال گذشته حواشی فراوانی را در بازار داشت، اما پتروشیمی تندگویان با افزایش ظرفیت در چهار واحد تولیدکننده pet پرداخته تا اوریج‌هایی که درگذشته نهایتا ۷۰درصد کار می‌کردند امروز به ۱۲۰درصد توان برسند.

بساق‌زاده در خصوص مقاصد صادراتی این محصول عنوان کرد: صادرات به کشور‌های شمالی ایران، هند، دبی و دیگر کشور‌های همجوار ایران صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر