بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دو راهکار برای افزایش سودمندی تسهیلات خرید مسکن

بازار مسکن همواره با کمبود تقاضا مواجه است و هر اقدامی در رابطه با بازار مسکن در ابتدا باید در راستای تقویت سمت عرضه باشد.
کد خبر : ۲۰۲۹۷۹

دو راهکار برای افزایش سودمندی تسهیلات خرید مسکن

به گزارش بورس‌نیوز، قیمت املاک مسکونی رشد زیادی داشته و تسهیلات خرید مسکن، دیگر موثر نیست.

صحبت‌هایی در خصوص سناریوهای مختلف افزایش وام مسکن به گوش می‌رسد و درصورتی که سناریو انتخابی بانک‌مرکزی به گونه‌ای باشد که بتواند در بخش مسکن منجر به افزایش قدرت خرید شود صنعت انبوه‌سازی مورد توجه ویژه بازار قرار خواهد گرفت و از لحاظ روانی پتانسیل جذب نقدینگی خوبی از سطح بازار را خواهد داشت.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مشکل اصلی در مورد تسهیلات خرید مسکن، این است که وقتی بدون پشتوانه، تسهیلات به متقاضیان مسکن اعطا می شود، به افزایش قیمت ها در بازار مسکن دامن می زند. اگر قرار است تسهیلات و وام مسکن به کاهش مشکلات بازار مسکن کمک کند، می بایست تسهیلات به سازندگان مسکن داده شود تا تولید تقویت شود و تولیدکنندگان و سازندگان مسکن بتوانند تسهیلات را به خریداران منتقل کنند.

وی افزود: بازار مسکن همواره با کمبود تقاضا مواجه است و هر اقدامی در رابطه با بازار مسکن در ابتدا باید در راستای تقویت سمت عرضه باشد.

رهبر در رابطه با میزان تسهیلات در بخش مسکن گفت: میزان تسهیلات باید متناسب با بهای مسکن در هر شهر، متغیر باشد. برای مثال در بعضی شهرها امکان خرید مسکن ۳۰۰ میلیون تومانی وجود دارد و در چنین شرایطی، اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی کمک بزرگی به خریداران خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: در کلانشهر تهران، این میزان تسهیلات به هیچ وجه موثر نیست. البته با توجه به دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات و قدرت خریداران، در صورت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، احتمالا اکثر متقاضیان واقعی مسکن قدرت بازپرداخت وام را نخواهند داشت و باید دولت با اقداماتی مانند افزایش دوره بازپرداخت اقساط، کاهش بهای مسکن با حذف قیمت زمین، اجرای طرح هایی مشابه مسکن مهر و مسکن ملی و... به کاهش مشکلات در بازار مسکن کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد::

آیا عرضه مسکن در بورس‌کالا کمکی به بازار مسکن می‌کند!

در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

عرضه مسکن در بورس و قفلی که باز نخواهد شد!

ارسال نظر