بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
طرفین جنگ تجاری غلاف کردند؛

جزئیات قرارداد تجاری آمریکا و چین

جزئیات قرارداد تجاری آمریکا و چین در حوزه‌های مختلف تشریح شد.
کد خبر : ۲۰۳۰۵۶

به گزارش بورس نیوز، جزئیات قرارداد تجاری آمریکا و چین در حوزه‌های مختلف تشریح شد.


تعرفه‌ها: ایالات متحده متعهد می‌شود که تعرفه‌های 15 درصدی بر 160 میلیارد دلار کالای چینی که قرار بود شنبه اعمال کند را از برنامه خارج ‌کند. این تعرفه‌ها قرار بود بر لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه، پوشاک و اسباب‌بازی اعمال شوند. آمریکا همچنین تعرفه‌هایی که بر 120 میلیارد دلار کالای چینی در اول سپتامبر اعمال کرده بود را به 7.5 درصد کاهش می‌دهد. چین هم تعرفه‌هایی که قرار بود بر واردات خودرو از آمریکا اعمال کند را از دستور کار خارج خواهد کرد. البته تعرفه‌های 25 درصدی آمریکا بر 250 میلیارد دلار کالای چینی پا برجا باقی خواهد ماند تا در فاز دوم توافق بعنوان کارتی برای چانه‌زنی مقامات آمریکایی استفاده شوند.

کسری تجاری: مقامات آمریکایی می‌گویند که چینی‌ها موافقت کرده‌اند تا طی دوسال، خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را به میزان حداقل 200 میلیارد دلار افزایش دهند و امیدوارند تا بعد از این دوره دو ساله، میزان خرید چینی‌ها از آمریکا فراتر هم برود.

محصولات کشاورزی: چین متعهد شده است تا خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را به میزان 32 میلیارد دلار طی دو سال افزایش دهد که به این ترتیب، سالانه به طور متوسط 40 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا وارد خواهد کرد در حالی که در سال 2017 دقیقا پیش از شروع تقابل تجاری، 24 میلیارد دلار در سال از آمریکا محصولات کشاورزی وارد کرده است.

حقوق معنوی دارایی‌ها: دولت چین در فاز اول توافق باید حمایت قانونی قوی‌تری از علائم تجاری و حق کپی بعمل آورد از جمله ایجاد رویه‌های قانونی پیشرفته‌تر برای مقابله با نقض اینترنتی قوانین، کالاهای جعلی و همینطور کالاهای سرقتی. همچنین دولت چین دیگر حق ندارد هیچ اجباری بر کمپانی‌های خارجی برای انتقال فناوری‌هایشان به داخل چین اعمال کند.

پول ملی: دولت چین متعهد می‌شود که ارزش پول ملی (یوآن) را به طور مصنوعی تغییر ندهد.

بازار خدمات مالی چین: بر اساس توافق جدید، کمپانی‌های آمریکایی در بخش خدمات مالی چین از جمله بانکداری، بیمه، اوراق بهادار و خدمات رتبه‌بندی اعتباری حضور بیشتری خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

نشانه‌ای از کاهش دلار به چشم نمی‌خورد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

نشانه‌ای از کاهش دلار به چشم نمی‌خورد

ارسال نظر