بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سهامداران در ایستگاه بازدهی

انتقال نقدینگی به سمت شرکت‌های بزرگ می‌تواند از تحرکات سهام شرکت‌های کوچک که در ماه گذشته بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند، بکاهد و شاید بتوان گفت که نوبت بازدهی سهام شرکت‌های بنیادی و صادرات محور رسیده است.
کد خبر : ۲۰۳۰۷۱
 
نوبت بازدهی به بنیادی‌ها و صادرات محور‌ها رسید
 
مهرداد خدابخشی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش سودآوری شرکت‌های بنیادی و استقبال از شرکت‌های کوچک به بورس نیوز گفت: هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شده و گزارش‌های ارسالی شرکت‌ها در وضعیت بهتری قرار گیرد، شرکت‌های بنیادی که رشد مناسبی نداشته اند این رشد را آغاز خواهند کرد. 

وی ادامه داد: با رسیدن اخبار مربوط به" تجدید ارزیابی" و "افزایش سرمایه" شرکت ها، نقدینگی از شرکت‌های کوچک که دچار "حباب "شده اند خارج شده و به سهام بنیادی ورود می‌کند.
 
این کارشناس بازار سرمایه تغییر صنعت‌ها در بازار سرمایه را امری مناسب ارزیابی کرد و افزود:عوض شدن صنعت‌ها در" بورس "باعث حفظ پول در بازار خواهد شد، برای مثال صنعت بانکداری صنعتی کم ریسک است که شاید نقدینگی به این صنعت وارد شود.

خدابخشی همچنین در خصوص ارزندگی شرکت‌هایی که در لیست سهام عدالت قرار دارند گفت:این سهام، سهم‌های خوب و بنیادی در پرتفو خود دارد و اگر مقرر شود که در "بورس "ورود پیدا کند صد در صد صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های بزرگ برای حمایت از این وارد عمل خواهند شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

ابر ابهام "سهام عدالت"

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بازاری بر وفق مراد سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"بنیادی‌ها" و نه به بازدهی منفی

ارسال نظر