بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
رشد ۲۵درصدی سودآوری این فروشگاه؛

سود "رفاه" در سال‌های آینده قابلیت تکرار دارد!

نکته جالب توجه در صورت سود و زیان شرکت را می‌توان افزایش جالب توجه درآمد‌های عملیاتی این شرکت عنوان کرد.
کد خبر : ۲۰۳۱۶۷

رشد ۲۵ درصدی سودآوری فروشگاه رفاه در عملکرد ۹ ماهه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، این شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان تیر ماه سال جاری موفق به کسب سود خالص ۳۷۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریالی شده که سود کسب شده شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

نکته جالب توجه در صورت سود و زیان شرکت را می‌توان افزایش جالب توجه درآمد‌های عملیاتی این شرکت عنوان کرد. با توجه به افزایش شناخته شدن این فروشگاه در بین جامعه و تبلیغات صورت گرفته توسط آن و همچنین ارائه قیمت‌های رقابتی و به صرفه برای خریداران، درآمد‌های شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷۸ درصد رشد داشته است.

با این حال شاهد افزایش جدی حاشیه سود شرکت از این بابت نیستیم، لیکن رشد درآمد‌های عملیاتی و افزایش سهم بازار این فروشگاه می‌تواند در آینده موجب رشد درآمد‌های تبلیغات، اجاره و افزایش قدرت چانه‌زنی آن در حاشیه سود دریافتی از تولیدکنندگان باشد.

رشد ۲۵ درصدی سودآوری فروشگاه رفاه در عملکرد ۹ ماهه

از دیگر نکات این گزارش می‌توان به شناسایی مبلغ ۲۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی شرکت اشاره کرد اما؛ این مبلغ در مدت مشابه سال قبل کمتر از ۷۵ میلیارد ریال بوده است.

عمده مبلغ شناسایی شده در این سرفصل در بخش سایردرآمد‌ها محقق شده که با توجه به عدم ارائه ریز محاسبات آن، مشخص نیست که این بخش از سود در سال‌های آینده قابلیت تکرار را خواهد داشت یا نه.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی برگزاری مجمع شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه؛

"رفاه" از سهامدارانش دعوت کرد

رشد ۲۱۱درصدی فروش ۶ ماهه نسبت به سال گذشته؛

«رفاه» از تبلیغات، کره گرفت

در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ اطلاع رسانی شد؛

زمان‌بندی پرداخت سود «رفاه»

ارسال نظر