بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
در بررسی ماجرای واگذاری خودروسازی‌ها مطرح شد:

بعد سیاسی صنعت خودروسازی

مدیریت صنایع خودروسازی بعدی سیاسی به خود گرفته است، وزارت صمت نیز اعلام کرده که از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید، بنابراین باید به این وزارتخانه گفت، چه دلش بخواهد چه دلش نخواهد نمی‌توان این صنعت را به راحتی خصوصی کرد.
کد خبر : ۲۰۳۲۸۷
 
بعد سیاسی صنعت خودروسازی/ چه دلش بخواهد چه نخواهد خبری از خریدار نیست
 
 
حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی به بورس نیوز گفت:صنعت خودروسازی در کشور، صنعتی بوده که علیرغم وجود تمام حمایت ها، "زیان‌ده" است.

وی ادامه داد: در خصوص واگذاری اگر هم اتفاقاتی رخ بدهد، امری نیست که بتوان به راحتی برای آن مشتری پیدا کرد، با وجود تمامی تعرفه‌های گمرکی و حمایتی موجود باز هم این صنعت نتوانسته سودآور باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به بُعد سیاسی مدیریت صنایع خودروسازی اشاره داشت و عنوان کرد: وزارت صمت اعلام کرده که از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید، باید گفت چه دلش بخواهد چه دلش نخواهد نمی‌توان این صنعت را به راحتی خصوصی کرد.

قاسمی دید‌های موجود به این صنعت را خوشبینانه ندانست و گفت:اگر تمایلی برای واگذاری وجود داشته باشد به راحتی این امر انجام شدنی نخواهد بود چرا که لازم است پیش‌تر از قیمت گذاری خودرو به این شکل رایج در جامعه دست بردارند.

وی در پایان افزود: بخش خصوصی قطعا در خرید خود دقت کرده و سرمایه هزاران میلیاردی خود را بر صنعتی که حتی قادر به تعیین قیمت محصول خود نیز نیست، سرمایه گذاری نخواهد کرد بنابراین نمی‌توان به وجودخریدار امیدوار بود. 
 
بعد سیاسی صنعت خودروسازی/ چه دلش بخواهد چه نخواهد خبری از خریدار نیست
 
وزارت صمت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید
به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام واگذاری خودروسازی‌ها را در ابتدا نیازمند اصلاحات ساختاری و سپس فراهم کردن زمینه واگذاری شرکت‌های تو در توی خودروسازی دانست.

وی با بیان اینکه برای واگذاری خودروسازی‌ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌هایی که توانایی و تجربه کافی دارند، استفاده کرد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید.

وزیر صمت در وهله نخست واگذاری اموال و املاک خودروسازی ها، سپس شرکت‌های وابسته و در مرحله آخر واگذاری سهام اصلی خودروسازان را شیوه واگذاری خودروسازی‌ها عنوان کرد و تحقق این امر را مستلزم برخی زمینه سازی‌ها دانست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سایپا علاقه‌ای به تولید پراید ندارد

نگاهی به میزان درآمدزایی دولت از فروش واگذاری‌ها؛

"غیرممکن دولت" یا معجزه واگذاری‌ها در بورس

بازوبند لیدری به جاده مخصوص می‌رسد؛

"خودرو" یا "خساپا" کدام یک؟!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن احمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
دوستان صبور و سینه سوخته ی خساپا.ببینید دوستان دیگه اینهمه صبور بودن هم خوب نیست این سهم به قدری حقوقی پر نفوذ و بازیگردان ... داره که تا حالا درصد کثیف بودنش برای تمام سهامدارها ثابت شده به چند دلیل.
۱.این سهم به دلیل کنترل قیمت بازیگردان نه تنها از کل بازار بلکه از گروه خودرو نیز حداقل۲۰۰درصد عقب مونده.
۲.اینها قیمت محصولاتشون رو افزایش میدن ولی چون تو .... بودن در بازار سرمایه از همه خبره ترن این افزایش قیمت و قطره چکانی تو گزارش میارن تا سهامدار سرش بی کلاه بمونه که مونده.
۳. برج۶.چندتا از ملک هاشو برای مناقصه گزاشته الان ۴ ماه گذشته ولی چون بازرس بورس نیز باهاشون هم پیاله هست اصلا صداش در نمیادو شفاف سازی نمیکنند.دیگه صبر جایزه نیست و فقط لطمه زدن به سرمایه خودتون هست باید حداقل از وزیر صمت و اقتصادو رئیس سازمان بورس و مدیرعامل علیل سایپا به قوه قضائیه و بازرسی کشور اطلاع رسانی و شکایت کنیم تا حق مون اینهمه به دست چند دلال و حقوقی کثیف و مدیر بیکفایت ضایع نشه.ممنون