بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

هاله ابهام "نرخ‌سوخت" پیش روی سرمایه‌گذار

مشاور سرمایه‌گذاری شرکت سهم‌نگر گفت: سوال و ابهامی آنجاست که گفته می‌شود نرخ سوخت بنگاه‌های تولیدی با افزایش مواجه خواهد شد اما؛ نرخ افزایش پیدا نمی‌کند.
کد خبر : ۲۰۳۳۱۳

هاله ابهام

علی یوسفیان تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری شرکت سهم‌نگر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص ابهام نرخ سوخت "برق و گاز" بنگاه‌های تولیدی و مشکلاتی احتمالی برای بازار، اظهارکرد: در برخی مواقع، ابهامات و شایعاتی که در راهروهای بورس اوج می‌گیرد تاثیری به مراتب بیشتر از نوسانات بورسی دارد و عدم شفافیت، مانور ابهامات و دو راهی را در هر بازاری افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مشخص نبودن نرخ‌هایی همچون "برق و گاز" واحدهای تولیدی، می‌تواند فضای بورسی را نفس‌گیر کرده و تمامی بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران و سهامداران را دچار چالش پیش‌بینی نشده‌ای کند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: زمانی که روند صعودی نرخ حامل‌های انرژی روند افزایشی را در پیش می‌گیرد، شرکت‌ها نیز برنامه‌هایی متناسب با این روند را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا مشکلات گریبانگیر آنها نشود؛ بنابراین اگر یک درصد افزایش نرخ وجود داشته باشد دو درصد نیز تورم ایجاد می‌شود.

یوسفیان گفت: سوال و ابهامی آنجاست که گفته می‌شود نرخ سوخت بنگاه‌های تولیدی با افزایش مواجه خواهد شد اما؛ نرخ افزایش پیدا نمی‌کند و می‌گویند که مشخص نیست این اتفاق در سال جاری رخ دهد یا خیر و این ابهام برای بازار، فرسایش ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که تاثیر تورم ناشی از سوخت به اندازه ارز نبوده و نرخ ارز تاثیرگذار تر هست.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی برگزاری مناقصه؛

"کوثر" برق را گرفت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز از دغدغه بازار گفت:

نرخ "حامل‌های انرژی" یا "سوخت" بنگاه‌های تولیدی

"مالیات" عاملی برای کاهش سود خالص این نیروگاه؛

تعدیل منفی سود پای "دماوند"

ارسال نظر