بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
به نظر می‌رسد که در بازار امروز نیز روند افزایشی در کلیت بازار ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۲۰۳۳۹۳

آهنگ صعود نواخته می‌شود


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته نیز روند صعودی بازار ادامه داشت و شاخص کل رکورد جدیدی را ثبت کرد. ارزش معاملات نیز همچنان روند افزاینده‌ای نسبت به هفته‌های قبل دارند و ارزش معاملات بازار‌های بورس و فرابورس به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال رسید. شاخص کل هم وزن همچنان با روند افزایشی سریع‌تری نسبت به شاخص کل در حال ایجاد قله‌های جدید است.


اقتصاد کلان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها تاکید کرده که هیچ یک از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حق مخالفت با هیچ بخشی از لایحه بودجه ۹۹ و یا درخواست تغییر هیچ بخشی از آن در مجلس را ندارند. به نظر می‌رسد که دولتی‌ها هیچ گونه نگرانی در خصوص تبعات لایحه بودجه سال آینده که بسیار خوش بینانه و در گفتاری دیگر در بخش‌های به صورت وهم آمیزی تهیه شده ندارند. اخذ مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی‌ای که در سال‌های اخیر همواره معافیت مالیاتی داشته‌اند، کاهش هزینه‌های جاری دولت و بسیاری موارد دیگر از جمله نکاتی بود که دولت می‌بایست در شرایط فعلی و کمبود منابع درآمدی در نظر می‌گرفت، لیکن با توجه به ناتوانی مدیریتی و یا تضاد منافع موجود این امکان میسر نشده است.

سرپرست وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برنج و شکر ارائه شده، گفت: مطمئن هستیم که با شکر موافقت می‌شود و درباره برنج هم با وزارت صمت مذاکره می‌کنیم.

در خبری در حوزه مسکن، وزیر راه با بیان این‌که بانک اطلاعاتی برای شناسایی خانه‌های خالی نداریم، گفت:با استفاده از داده سازمان‌های مختلف به صورت داده کاوی خانه‌های خالی شناسایی شود. وی افزود: از آنجا که زمان زیادی از این مصوبه گذشته بود، تصمیم گرفته شد سامانه‌ای را طراحی کنیم تا با استفاده از داده‌های سازمان‌های مختلف به صورت داده‌کاوی خانه‌های خالی شناسایی شود.

وی اضافه کرد: به این ترتیب سازمان امور مالیاتی می‌تواند از صاحبان این خانه‌ها مالیات دریافت کند که این کار در حال حاضر انجام شده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، سامانه املاک و اسکان تا پایان سال عملیاتی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

در خبری در گروه خودروسازی، شاهد رشد تولید خودرو در ایران خودرو به ۲.۰۰۰ دستگاه در روز هستیم. این شرکت خودروساز اعلام کرده که در ادامه روند افزایش تولید و رفع موانع مربوط به قطعات وارداتی و بومی‌سازی بخش زیادی از این قطعات، در حال حاضر تولید روزانه خودرو در این مجموعه به حدود ۲.۰۰۰ دستگاه رسیده است.

بازار امروز
به نظر می‌رسد که در بازار امروز نیز روند افزایشی در کلیت بازار ادامه داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد که سرعت رشد قیمت‌ها با آهنگ آهسته تری روی دهد. ادامه روند افزایشی ارزش معاملات نیز پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
سهام خودرویی بخصوص گروه سایپا انگار جزو این بازار نیستن چون همیشه منفی و نزولین حتی وقتی شاخص چندهزار واحد مثبته. بنظر میاد توطئه ای در جریانه برای هاپولی کردن سهام خودرویها.