بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
مدیر قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز خبر داد:

آمادگی بومی‌سازی و تامین روزانه ۳۵۰۰ ECU

یکی از مشکلات امروزه صنعت خودروسازی کشور، مشکلات ناشی از تحریم‌های بوده که حرکت فعالان این صنعت در جهت داخلی سازی قطعات از فرصت‌های آن است. شرکت صنایع تولیدی کروز در مسیر پویش داخلی سازی قطعات خودرو گام‌های موثری برداشته و مانند همیشه سعی در پیشبرد این صنعت و کاهش میزان وابستگی به کشور‌های خارجی را دارد.
کد خبر : ۲۰۳۴۹۳

کروز با داخلی سازی آمادگی تامین روزانه ۳۵۰۰ ECU را دارد

به گزارش بورس نیوز، حسین انصاری درخصوص داخلی‌سازی 100درصدی ECU توسط این شرکت اظهار کرد: کروز از سال ۹۲ تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته ۵ نسل متفاوت از آن را داخلی‌سازی و تولید کند.

وی افزود: در واقع این شرکت قطعه‌سازی نخستین شرکت داخلی در بومی‌سازی 100درصدی ECU است، زیرا این قطعه‌ ها‌ی‌تک به عنوان سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی بوده که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه‌های مختلف نرم‌افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی‌ها و همچنین ارسال فرمان‌های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل‌دهنده آن را از سخت‌افزار تا بخش نرم‌افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می‌شود داخلی سازی کرده و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت است.


مدیر قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز ادامه داد: یک جنبه از دانش طراحی و تولید ECU مربوط به سخت افزار آن است که در خودرو‌های متفاوت به طوری تقریبی یکسان بوده و جنبه دیگر آن طراحی و پیاده‌سازی توابع و استراتژی‌های کنترل موتور براساس مشخصات آن و خودروی خاص و منطبق با استاندارد‌ها و نیاز‌های مشتری است که نشان از اهمیت بیشتر دانش نرم‌افزار و کالیبراسیون در طراحی و تولید این قطعه داشته که نیاز به دانش فنی و تخصص بسیار بالا در آن است.

انصاری با تاکید بر اینکه کروز تنها شرکت در بومی‌سازی واقعی این قطعه بوده خاطرنشان کرد: چند شرکت‌ به داخلی‌سازی ECU اقدام کرده‌اند که عمدتا توانستند بخش سخت‌افزاری آن را با مهندسی معکوس قطعات خارجی موجود، داخلی‌سازی کنند، اما در بخش نرم‌افزاری آن که نیاز به دانش فنی حساس بوده، که هنوز توسط هیچ شرکت داخلی به جز کروز بومی‌سازی نشده است.

وی با بیان اینکه کروز توانایی تامین همه‌ نیاز روزانه خودروسازان به ECU را دارد، توضیح داد: این بنگاه اقتصادی ظرفیت تولید روزانه ۳۵۰۰ عدد ECU را دارد که در حال حاضر بنا به درخواست خودروسازان روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ قطعه به آن‌ها تحویل می‌دهد و نیمی از نیاز روزانه‌ صنعت خودروسازی کشور به این قطعه را تامین می‌کند. البته کروز ظرفیت تولید بیش از نیاز روزانه خودروسازان به این قطعه‌های تک الکترونیکی را دارا بوده و در صورت افزایش درخواست، این بنگاه اقتصادی توانایی تامین آن را دارد.

مدیر قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به تعداد ECU تولیدی در کروز گفت: شرکت کروز از سال ۹۲ تا به حال توانسته بیش از سه میلیون و ششصد هزار ECU را در داخل تولید و به بازار عرضه کند، اکنون در قدمی دیگر در بومی سازی قطعات با فناوری بالا، نسل جدید ECU با میکروپروسسور ۳۲ بیتی را تولید کرده و به صورت انبوه آماده عرضه به بازار بوده که به زودی از آن طی مراسمی رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر