بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

نقش مالیات پررنگ‌تر از نفت برای تامین مخارج کشور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سازمان مالیاتی در وصول مالیات نسبت به سهم درآمد خود، از کل کشور عقب افتاده و هنوز حداقل وصول مالیاتی نیز محقق نشده در حالی که در برنامه به آن‌ها تکلیف شده و دلیل هم این است که در شرایط موجود نقش مالیات پررنگ‌تر از نفت برای تامین مخارج کشور است.
کد خبر : ۲۰۳۵۲۰

نقش مالیات پررنگ‌تر از نفت برای تامین مخارج کشور

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره انحراف قابل توجه در شاخص‌های لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور با الزامات تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: به عنوان مثال دولت در زمینه دریافت مالیات بسیار ضعیف عمل کرده به طوری که ۲۴/۵ درصد در سال ۹۹ از برنامه ششم توسعه عقب هستیم یعنی (۲۴ و نیم درصد نسبت به انچه در برنامه توسعه حکم شده کمتر مالیات دریافت میشود) بنابراین سازمان مالیاتی هنوز نتوانسته نه در سال ۹۸ و نه سال ۹۹ به تکلیف برنامه توسعه نزدیک کند.

وی افزود: سازمان مالیاتی در وصول مالیات نسبت به سهم درآمد خود، از کل کشور عقب افتاده و هنوز حداقل وصول مالیاتی نیز محقق نشده در حالی که در برنامه به آن‌ها تکلیف شده و دلیل هم این است که در شرایط موجود نقش مالیات پررنگ‌تر از نفت برای تامین مخارج کشور است.

نماینده مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: کشور‌های پیشرفته براساس مالیات منطقی، مقبول و مشروع می‌چرخد. سازمان مالیاتی در سه موضوع معافیت مالیاتی، فرار‌های مالیاتی و معوقات مالیاتی هیچ گزارش عملکردی نداده و تصور می‌شود که از اهداف برنامه توسعه عقب مانده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سهم نفت در بودجه از ۳۴/۱ درصد قانون بودجه سال ۹۸ به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته؛ البته در محاسبه این نسبت منابع حاصل از "فروش میعانات گازی" به پتروشیمی‌های داخلی و ۱۶ واحد درصد سهم صندوق توسعه ملی که به حساب دولت واریز خواهد شد در نظر گرفته نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

لکه رشد "حامل‌های انرژی" بر قبای بودجه

بورس نیوز گزارش می‌دهد:

تصویت کلیات بودجه ۹۹

کارشناسان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کردند:

ابهام بودجه ۹۹ و درآمدهای نفتی

ارسال نظر