بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ رقم خورد؛

شناسایی سود ناچیز "زمگسا"

علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت و کاهش با میزان کمتر بهای تمام شده منجر به افزایش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه رشد سود عملیاتی شرکت در مقایسه با مدت مشابه شده است.
کد خبر : ۲۰۳۶۱۶

شناسایی سود ناشی از فروش دام‌های مولد عامل رشد سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که این روز‌ها شاهد ثبت قیمت‌های جدید در سهام شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال هستیم، صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده این شرکت نشان از شناسایی سود ۹۱ میلیارد ریالی و غیر عملیاتی ناشی از فروش دام‌های مولد در این مدت دارد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به شناسایی سود نه چندان جذاب ۹۱ میلیارد ریالی از ۱۴۷ میلیارد ریال سود خالص کل شرکت از محل دام‌های مولد (به نوعی دارایی‌های ثابت شرکت محسوب می‌شود) اشاره داشت که به نظر نمی‌رسد شناسایی سود از این محل در ۶ ماهه دوم سال نیز قابل انتظار باشد.

شناسایی سود ناشی از فروش دام‌های مولد عامل رشد سودآوری

لازم به ذکر است، علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت و کاهش با میزان کمتر بهای تمام شده منجر به افزایش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه رشد سود عملیاتی شرکت در مقایسه با مدت مشابه شده است.

شناسایی سود ناشی از فروش دام‌های مولد عامل رشد سودآوری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر