بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بی‌اقبالی سهم‌های بزرگ و بنیادی

تفاوت زیاد شاخص کل و شاخص هم وزن را می‌توان اینگونه تعریف کرد که بازار در حال حرکت به سمت سهم‌های کوچک بوده و به فروش سهم‌های بنیادی و خرید سهام کوچک سوق پیدا کرده است. 
کد خبر : ۲۰۴۱۳۳
شاخص ۴۰۰ هزار واحدی در دسترس
 
 
علی مولایی، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در بررسی بازار به بورس نیوز گفت: طی روز‌هایی که گذشت بازار بنا به اصلاح گذاشته و شاخص رشد خوبی داشت و محدوده ۳۵۸ هزار واحد تا ۳۶۰ هزار واحد نشان از ساخته شدن یک نقطه حمایتی در روند رو به بالای بازار است. 

وی ادامه داد: البته شرایط خاصی متوجه روز‌های آخر بازار بوده و خرید و فروش‌ها با احتیاط خاصی صورت می‌گیرد. 

این کارشناس بازار سرمایه به ارائه گزارش شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها در حال ارائه وتکمیل بوده و آخرین فرصت برای ارائه گزارش‌های آذر ماه نیز طی می‌شود. 

مولایی از نکته‌ای مهم در روند حرکت بازار سرمایه سخن گفت و افزود: تابلوی بورس نشان از بی اقبالی سهم‌های بزرگ و بنیادی داشت. 

وی ادامه داد: تفاوت زیاد شاخص کل و شاخص هم وزن را می‌توان اینگونه تعریف کرد که بازار در حال حرکت به سمت سهم‌های کوچک بوده و به فروش سهم‌های بنیادی و خرید سهام کوچک سوق پیدا کرده است. 

این کارشناس بازار سرمایه به صورت کلی وضعیت را به سمت متعادل شدن معاملات گروه‌ها عنوان و اضافه کرد: نمی‌توان گفت که نقدینگی در گروه خاصی در جریان است و این‌ها نشان از تعادل بازار دارد. 

وی گروه خودرویی را از این امر مستثنا دانست و افزود: این گروه به واسطه جدی شدن موضوع تجدید ارزیابی کاملا در کانون توجه قرار گرفته اند.

مولایی در پایان اصلاحات صورت گرفته را جزوی از ذات بازار دانست و رسیدن شاخص ۴۰۰ هزار واحدی را امری کاملا قابل دسترسی عنوان کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد ادامه‌دار شاخص، قند شیرین "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

"غنیلی" جبران کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

"بورس" در استراحت به سر می‌برد

ارسال نظر