بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد ادامه‌دار شاخص، قند شیرین "بورس"

 افزایش میزان تولید، بالارفتن میزان فروش و تورم انتظاری را می‌توان از عوامل رشد ادامه شاخص عنوان کرد.
کد خبر : ۲۰۴۳۳۸
 
رشد ادامه دار شاخص خبر خوب برای
 
امیر سیاحی، مدیر معاملات کارگزاری آریا نوین در بررسی شاخص کل به خبرنگار بورس نیوز گفت: شاخص در مدتی با افت همراه بود اما؛ در حال حاضر با توجه به گزارش‌های ارسالی و اتفاقات بین المللی بازار سرمایه، شاهد رشد شاخص هستیم.

وی ادامه داد: استقبال از بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی همچنان بالاست. از طرفی دیگر طبق اخبار منتشر شده، پیش بینی ۱۳ بانک بین المللی خبر از نفتی با قیمت بالای ۷۵ دلار در سال ۲۰۲۰ را می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت داخلی عنوان کرد: علاوه بر افزایش تولید در گروه فلزات و معدنی به خصوص "گندله"، بحث‌های دیگر از جمله فروش دارایی مازاد بانک‌ها نیز می‌تواند بر روند فعالیت همه شرکت‌ها تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق رقم بخورد شاخص رشدی بالاتر از حال حاضر را نیز تجربه کرده و البته در کوتاه مدت برخی نوسانات و منفی شدن را نیز از خود نشان خواهد داد، اما در کل روندی مثبت را در پیش خواهد گرفت. 

مدیر معاملات کارگزاری آریا نوین در بررسی گروه‌های بازار گفت: در کلیه گروه‌ها اتفاقات خوبی به چشم می‌خورد، سیمانی‌ها در صادرات به افغانستان و فروش تجربه خوبی داشته اند. همچنین تورم انتظاری سال آینده نیز بر شاخص تاثیرگذار بوده و باعث رشد آن خواهد شد. 

وی در پایان اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده با تصویب تجدید ارزیابی ها، شرکت‌ها از این محل پتانسیل جدید کسب کرده و می‌توان شاهد رشدی جدید از این نقاط بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی که ارزش نگهداری دارند!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جامانده‌ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل یا جو عمومی!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بی‌اقبالی سهم‌های بزرگ و بنیادی

ارسال نظر