بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
ساعت پنج و نیم عصر؛

کیلومتر ۸۰ بهارستان

گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به کانالیون حباب‌ساز زیرسایه تابلوی بازار تا دلالانی که از کارشناسان وزارتخانه‌ای، باهوش‌ترند.
کد خبر : ۲۰۴۴۶۰

کیلومتر ۸۰ بهارستان

به گزارش بورس‌نیوز، کانال‌هایی بورسی که این‌روزها همگی برای خود عنوان گرگ‌وال‌استریت را یدک می‌کشند سخن از یک حباب بزرگ می‌کنند که اگر بترکد، آلودگی هوای تهران به دورترین نقطه دنیا می‌رود از بس که این حباب بزرگ است اما؛ انتهای گرگ وال‌استریت تنها یک فیلم بود و جماعت کانالیون نیز یک پُست بدون سر و ته!
ارزش ذاتی یک سهم را سهامداران آن تعیین کرده، نه اخبار یا شایعاتی که راجع‌به آن سهم در فضای بیرون از بازار شکل گرفته و بنابراین نگرانی جماعت کانالیون تنها بخاطر پورتفوی خود بود و حبابی شدن بازار شایعات داغی بوده برای افرادی که آموزش را فراموش کرده‌اند.

دورغی که امیدواریم راست نباشد!

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده، اکنون که تبلیغات مانند بازار مکاره حلبی‌آباد شلوغ شده نباید فراموش کرد که ۸۰نفر از نمایندگان فعلی به دلیل پرونده‌های مالی از سوی هیات نظارت، رد صلاحیت شده‌اند؛ امیدواریم این شایعه در شهر، مانند آلودگی هوا دروغ باشد.

آقازاده‌ای دلبر

درگیرودار تاخت‌وتاز آغازاده‌ها بر اموال بیت‌المال که خوشبختانه دانه‌به‌دانه‌ آنها در ورودی دادگاه‌ها دیده می‌شوند، اما آقازاده‌ای نیز وجود دارد که بخاطر آنکه اسم و رسم پدر شهید خود را وسط نکشد، از نام فامیل مادر خود استفاده کرد تا مبادا لکه‌ای دامان پدر را بگیرد، باید برای دومین رئیس‌جمهور ایران فاتحه‌ای فرستاد که آقازاده به کشور تقدیم کرد.

وزارتخانه، دلال جذب کنند!
یک سوال از حسابرس‌های سازمان‌هایی مانند برنامه‌وبودجه یا وزارت راه‌ومسکن و حتی وزارت صمت؛ چرا برای تحلیل، تحقیق و ... یک پروژه سال‌ها زمان خرج می‌کنید اما؛ دلالان زودتر ابعاد پروژه‌های سالانه شما را زیر و رو می‌کنند، از نمونه‌های خودروسازان و آینده بازار آن نگوییم که تکراری است اما وقتی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد و اتفاقا مشتری هم دارد، کار در عقبه وزارتخانه‌ها لنگ است و این دلالان با خط‌‌های قرمز هدایت می‌شوند، نگویید نه که به شعورمان برمی‌خورد حال انتهای خط چیست که خدا داند.

خوشبحال کارشناس ستاد

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که شرکت‌های دولتی نیز هستند که احترام به کارمند ارشد را جزو وظایف خود می‌دانند، بنابراین تنها برای ۳۰نفر نخست این شرکت حقوقی در مرز یک میلیارد تومان تعیین شده و البته خوشبحال آن کارشناسی ستادی که در این شرکت دولتی، ماهانه ۴۱ میلیون تومان دریافتی دارد؛ حال باید گفت که سخنگوی قرضی دولت آیا چنین حقوق‌هایی را نمی‌بیند! شاید سخنوری و جلوی دوربین آمدن بسیار جذاب‌تر از شغل فرمالیته خروجی گرفتن از صورت‌های مالی و بودجه‌ریزی داشته باشد.

بانک‌ها و شیشه‌ ترک‌خورده سرمایه مردم

از تریبون یکی از بانک‌ها صدایی درآمده که اگر مردم بفهمند چه می‌شود، بیشتر که روی این موضوع تمرکز شد گویا شایعه، شائبه، دروغ یا ... باید از نوع شفافیت بیرون آید که آیا تمامی بانک‌ها بر اساس قانون تجارت ورشکسته هستند یا این تنها ادعایی برای دریافت یک پُست بانکی است!

نگران از آبرو

پرونده تخلفات رییس سازمان خصوصی سازی گویا زوایای جدیدی هم دارد. پای این مدیر متخلف در ۲۱ پرونده مربوط به شرکت خصوصی سازی شده باز شده و جالب اینجا است که بعد از دستگیری ایشان، بعضی دولتی ها به شدت از ایشان حمایت می کنند و احتمالا نگران هستند پای خودشان وسط بیاید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز؛

نجومی‌بگیر باردیگر در بانک!

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

گام دوم حمایت حقوقی‌ها

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح شد:

دلایل بازدهی ۲۲۲درصدی سهم "وارس"

ساعت پنج و نیم عصر؛

غافلگیری بزرگ جاده مخصوص

ارسال نظر