بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
سهامداران عمده برای سودسازی اقدام می‌کند؛

ورود ۴۰۰میلیاردتومانی سرمایه برای دوری از گزند بهره بانکی

سرمایه‌گذاران اصلی و عمده مادیران مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار را به صورت ۱۰۰میلیارد تومان نقد و ۳۰۰میلیارد تومان به روش فروش سهام خرد و بلوکی را در دستور کار قرار خواهند داد.
کد خبر : ۲۰۴۵۸۵
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
به گزارش بورس نیوز،این شرکت در خصوص علت افت محصولات لوازم خانگی در آذر ماه و در خصوص مشکلات تهیه مواد اولیه اعلام کرد با توجه به مشکلات مربوط به ترخیص مواد اولیه از گمرک، مواد اولیه با اندکی تاخیر به ایران رسید، اما در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز تامین شده و هیچ گونه مشکلی در موجودی مواد اولیه به چشم نمی‌خورد.
همچنین با توجه به شرایط باز و رقابتی بودن آن امکان ارائه اطلاعات مربوط به موجودی انبار و میانگین قیمت موجودی‌ها وجود ندارد. 
این شرکت همچنین در خصوص کاهش حاشیه سود اعلام کرد این کاهش به دلیل تلاش برای افزایش سهم بازار بوده و با توجه به شرایط آینده تغییرات مثبتی در حاشیه سود خواهیم داشت.
 
 
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
مشکلی در موجودی مواد اولیه وجود ندارد
 
 

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، بابک ثقفی مدیرعامل مادیران در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت ۲۵درصد سهم بازار لوازم خانگی را در اختیار دارد، اظهارکرد: این شرکت به نسبت سال گذشته توانسته فروش خود را ۲ برابر کرده و رشد فروش بیش از ۵۰درصدی تلویزیون را در آمار‌های خود به ثبت برساند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید اشاره داشت که مادیران به نسبت ورود به بازارسرمایه، توانسته رشد نزدیک به ۱۲ برابری را در کارنامه مالی خود ثبت کند.

ثقفی با اشاره به استقبال این شرکت از ورود مجدد برند‌های خارجی به بازار مصرفی کشور، گفت: رقابت حاصل از ورود برند‌های خارجی بر بازار داخل برای تولیدکنندگان داخلی حائز اهمیت بوده چراکه این امر در نگاه نخست باعث افزایش کیفیت کالا‌های تولید ملی خواهد شد اما؛ نباید فراموش کرد زمانی‌که برند‌های مطرح بازار لوازم‌خانگی به‌راحتی بازار ایران را ترک کردند، عملا فضا و گود این بازار به تولیدکنندگان ایرانی تقدیم شد.

وی اضافه کرد: چنین فضایی این فرصت را در اختیار تولیدکنندگانی همچون مادیران قرار داد تا با تولیدات داخلی و اعتمادزایی بتواند بخش مهمی از بازار را زیر چتر خود بگیرد، بنابراین مادیران توانست به خوبی از فضای تهدید در تامین لوازم خانگی، بهترین بهره‌مندی را داشته باشد.

تامین مالی سهامدار عمده برای دوری از نظام بانکی

مدیرعامل شرکت مادیران با اشاره به اینکه اعتمادسازی مشتریان باعث شده تا این شرکت ۳۰درصد رشد را در ظرفیت تولیدی آتی خود برنامه‌ریزی کند، افزود: سرمایه‌گذاران اصلی مادیران مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار را به صورت ۱۰۰میلیارد تومان نقد و ۳۰۰میلیارد تومان به روش فروش سهام خرد و بلوکی «۴درصد از کل سهام این شرکت» را در دستور کار قرار خواهند داد تا این شرکت از گزند وام‌هایی با بهره بالا در امان بماند.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود این شرکت به بازارسرمایه، بهترین مسیر تامین نقدینگی بورس بوده و این سرمایه‌گذاری سهامدار عمده به‌معنای پوشش تامین‌نقدینگی و دوری از نظام بانکی بوده و این نقدینگی در آینده نزدیک به شرکت باز خواهد گشت بنابراین سهامدارن خرد نباید در آن تصور باشد که سهامداران عمده برخلاف مسیر سرمایه‌گذاری این شرکت حرکت می‌کند.

ثغفی افزود: مادیران درصدد آن بوده که بهره بانکی و تامین مالی بدون بهره را در دستور کار خود قرار دهد تا عملا سود مناسبی را در نهایت سرمایه‌گذاری‌ها عاید سهامداران خود کرده باشد ولذا باید سهامدار با دقت و ظرافت بیشتری پیگیری اخبار و صورت‌های مالی این شرکت باشد و اسیر هیجانات و شایعات احتمالی بازار نشود.

بازگشت به بازار ایران ارزان نیست

مدیرعامل مادیران با اشاره به اینکه رقبای خارجی باردیگر گام در مسیر ایران می‌گذارند و دیگر این مسیر برای آنها، ارزان نیست، تاکید کرد: رقبای خارجی تامین‌بازار لوازم‌خانگی ایران را از طریق بازار‌های همسایگان قطع نکرده بودند اما؛ فراموش نکنید که آن بازار برای چند سال بدون مالیات، ارزش افزوده، بهره و ... بود و زمانی‌که بخواهند مجددا به بازار گام گذارند، هزینه‌های آن‌ها افزایش یافته و بازار ایران چندان مقرون‌به‌صرفه نیست، زیرا شرکت‌هایی همچون مادیران با تولید محصولات جدید و رقابتی، عرصه را برای شرکت‌های رقیب باز نمی‌گذارد.

برنامه‌ریزی برای تامین بازار لوازم خانگی در شرایط ورود برندها

وی با اشاره به برنامه‌های آتی تولیدی این شرکت نیز اشاره داشت و تصریح کرد: در راستای تامین بازار داخل و رقابتی شدن محصولات این شرکت، آمار‌های فروش بسیار قابل توجه بوده که حدودا فروش بیش از ۳۰۰ هزار تلویزیون، ۷۰ هزار یخچال و ۱۵ هزار ماشین‌لباسشویی برنامه‌ریزی شده است.

ثغفی همچنین به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران برای فروش بیشتر تولیدات این شرکت در بازار نیز اشاره داشت و گفت: در مجموع افزایش نیروی این شرکت با رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرد و نیرو‌های این شرکت از ۹۵۰ به ۱۲۰۰ نفر رسیده‌اند که باید در آینده نیرو‌ها به ۱۶۰۰ نفر بالغ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای که از اردیبهشت‌ماه به‌عنوان یک شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصدی مادیران تاسیس شده، به تعداد ۱۴ شعبه در کشور و ۳ شعبه در تهران رسیده که مجموع شعبات تا پایان سال باید به ۲۰ شعبه و در نهایت مجموع شعبات در کل کشور باید در پایان این طرح به ۱۵۰ شعبه برسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
بخریم؟؟؟؟
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
نکنه بزارن برن؟؟؟؟؟؟ بدبخت بشیم
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
خوبه حالا، بازم اینکار تکرار شد، این نوع تامین مالی بهتر از وام های بانک های ربا خوره
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
عقلشون کار می کنه