بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
رشد ۱۵درصدی سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در سال۹۸؛

افزایش ۳۰درصدی درآمد از تسهیلات "وبصادر"

این بانک در دوره ۹ماهه سال جاری موفق به کسب درآمد تسهیلات ۹۹هزار و ۷۱۹ میلیارد ریالی شده که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذاشته افزایش ۳۰درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۴۵۹۸

افزایش سپرده‌های نزد بانک در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بانک صادرات ایران که بر اساس آمار‌های فعلی دارای بیشترین شعب و بیشترین مشتریان در سیستم بانکی کشور بوده و در دوره ۹ماهه سال جاری موفق به کسب درآمد تسهیلات هزار و ۷۱۹ میلیارد ریالی شده که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال همچنان شاهد فزونی هزینه سود سپرده‌های این بانک نسبت به درآمد تسهیلات شناسایی شده بودیم و نکته قابل ذکر در این خصوص کاهش این کسری طی سال جاری نسبت به سال قبل بوده است.

در حالی که در دوره ۹ماهه سال گذشته میزان فزونی سود سپرده‌های پرداختی به سود تسهیلات شناسایی شده به بیش از ۲۳ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال رسیده بود، این مبلغ در دوره ۹ ماهه سال جاری و بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده بانک به ۱۶ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال کاهش یافته است.

در نمودار روند کسب درآمد تسهیلات و سود سپرده‌های پرداختی این بانک طی ۹ ماه گذشته ارائه شده است. همانگونه که در نمودار نیز مشخص است روند فزونی سود سپرده‌ها به درآمد تسهیلات به جز در شهریور ماه در تمامی ماه‌های سال جاری وجود داشته است.

افزایش سپرده‌های نزد بانک در سال ۱۳۹۸

در بخش سپرده‌های جذب شده، بانک عملکرد مثبتی داشته و سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار نزد این بانک با بیش از ۱۵ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۹۷ و تا شهریور ماه به بیش از ۱.۳۴۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر پایه این گزارش، سایر سپرده‌های نزد این بانک شامل سپرده‌های دیداری و ...، با ۱۶ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ به ۴۸۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

افزایش سپرده‌های نزد بانک در سال ۱۳۹۸

همچنین در جدول زیر مقایسه‌ای از درآمد تسهیلات کسب شده این بانک طی ۹ ماه اخیر و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل ارائه شده است. همچنین این مقایسه به صورت مجزا و برای آبان ماه هر دو سال نیز ارائه شده است:

افزایش سپرده‌های نزد بانک در سال ۱۳۹۸

اشتراک گذاری :
ارسال نظر