بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
سودی بی‌کیفیت از جنس فروش دارایی‌های این سیمان ساز؛

روز‌های تاریک " سبزوا " ادامه دارد

این شرکت موفق به ثبت درآمدی ۵۱۹ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهشی ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر : ۲۰۴۷۸۰

سودی بی کیفیت از جنس فروش دارایی‌های در عملکرد سالانه این سیمان ساز

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با وجود اینکه این روز‌ها بسیاری از فعالان بازارسرمایه به دلایلی عجیب و بی‌پشتوانه مشغول خرید سهام شرکت‌های زیانده و بی کیفیت هستند، گزارش‌های ضعیف شرکت‌ها نیز تغییری در افکار آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

سیمان لار سبزوار در حالی در سال مالی ۱۳۹۸، سود خالصی ۶۳ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده که بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت، اگر بیش از ۸۰ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی شناسایی شده از محل فروش دارایی آن هم بدون هیچ‌گونه توضیحاتی نبود، شاهد تحقق زیان خالص این شرکت در سال مالی بودیم.

بر اساس گزارش حسابرسی شده منتشره شده سال مالی ۱۳۹۸، این شرکت موفق به ثبت درآمدی ۵۱۹ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهشی ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.

سودی بی کیفیت از جنس فروش دارایی‌های در عملکرد سالانه این سیمان ساز

لازم به ذکر است، این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، ۱۹۷ میلیارد سود خالص محقق کرده که عمده این مبلغ به لطف شناسایی ۳۱۱ میلیارد ریال ناشی از خالص سود ناشی از تفاوت بدهی ارزی این شرکت بود که این سرفصل در میزان سودآوری امسال شرکت نقشی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر