بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
رشد ۲ برابری با خوراک اندک؛

زمستان «مبین» گرم می‌شود

۳ فصل از سال مالی «مبین» با رشد نزدیک دو برابری درآمد‌ها همراه شد؛ هر چند که این شرکت همچنان با نرخ‌های تاریخ گذشته محصولات خود را عرضه می‌کند.
کد خبر : ۲۰۵۰۰۵

زمستان «مبین» گرم می‌شود

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، فصل پاییز «پتروشیمی مبین (مبین انرژی خلیج فارس)» به پایان رسید و ۲۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال درآمد در کارنامه این فصل به ثبت رسید.

این در حالی است که تابستان با درآمد ۲۰ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریالی خاتمه یافت و بهار «مبین» با ۱۹ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال فروش، سبز شد.

به این ترتیب، در پاییز بیشترین درآمد فصلی را داشت و انتظار می‌رود در زمستان نیز در همین محدوده قیمتی درآمدزایی داشته باشد.

زمستان «مبین» گرم می‌شود

بنابراین، در مجموع ۹ ماه اخیر، این شرکت به درآمد ۶۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی دست یافت که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه سال قبل رشد جالب توجه ۹۶ درصدی را حکایت می‌کند.

مهمترین محصول «مبین» خوراک گاز است که در سال جاری در مجموع، نرخ آن کمی افزایش داشته است. هر چند که فروردین ماه را با نرخ ۱۰ هزار و ۶۹۴ ریال آغاز کرد اما؛ چهار ماه از سال را کمی کوتاه آمد و خوراک خود را با نرخ ۹ هزار و ۸۹ ریال عرضه کرد. اما در سه ماه پاییز، نرخ این محصول مهم با ۲ هزار ریال افزایش، به ۱۱ هزار و ۸۹ ریال رسید.

زمستان «مبین» گرم می‌شود

لازم به توضیح است که این شرکت پیگیر اخذ نرخ‌های سال ۹۸ است اما؛ به‌دلیل عدم وصول ابلاغیه، محاسبات بر اساس فرمول برای سال ۹۸ در ۶ ماهه اول سال اعمال شده است اما؛ اصلاح نرخ فروش ۳ ماهه سوم در صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به آذر ماه لحاظ خواهد شد.

باید توجه داشت که محاسبات صورتحساب‌های ارسالی به شرکت‌های مصرف کننده برای سال ۹۸ کماکان براساس موافقتنامه نرخ‌های سال ۹۴ بوده است.

بهای گازسوخت معادل ۲۶۰۰ ریال برای هر متر مکعب لحاظ شده و نرخ گاز خوراک بر اساس قبوض گاز صادر می‌شود و تغییرات آن تاثیری بر سود و زیان «مبین» ندارد. به سبب عدم اعلام نرخ گاز خوراک در آذر ماه، نرخ خرید گاز خوراک به‌طور علی الحساب در نظر گرفته شده که با دریافت نرخ قطعی گاز خوراک صورتحساب‌ها متعاقباً اصلاح خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر