بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جانب دارانه بودن حمایت حقوقی‌ها

حقوقی‌ها سهم‌های کوچک را رها و سهم خود را در دستور کار قرار داده‌اند، اگر هدف حقوقی‌ها کمک به بازارسرمایه بوده، باید توجه کنند چه راهی موجب ثبات بازار می‌شود.
کد خبر : ۲۰۵۱۹۱

جانب دارانه بودن حمایت حقوقی ها

علی یوسفیان تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌نگر در خصوص حمایت بازار توسط حقوقی‌ها به بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه شاخص کل بهبود پیدا کرده اما؛ شاخص هم‌وزن منفی، نشان‌دهنده جهت‌دار بودن حمایت حقوقی‌ها از بازار است.

وی ادامه داد: حقوقی‌ها سهم‌های کوچک را رها و سهم خود را در دستور کار قرار داده‌اند، اگر هدف حقوقی‌ها کمک به بازارسرمایه بوده، باید توجه کنند چه راهی موجب ثبات بازار می شود و تا زمانی که حقیقی‌ها در بطن بازار حضور نداشته باشند بازار اصلاح نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سهم‌های کوچک منفی هستند و استقبال از سوی حقیقی‌ها انجام نمی‌شود و این بی‌توجهی مسئولین بازار را به وجود حقیقی ها می‌رساند؛ سهامداران کوچک ممکن هست نگاهشان درست تر و کارآمدتر باشد، حقوقی ها جانب دارانه عمل کرده‌اند و هدفشان این بوده که منفی نشوند. اگر کلیت بازار، هدف باشد توازن در شاخص کل و هم وزن ایجاد می شود.   

تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌نگر در رابطه با ادامه دار بودن روند روز گذشته بازار عنوان کرد: روند بازار به سیاست‌های سرمایه‌گذارها و نحوه مدیریت بازار بستگی دارد، به هرحال سهم‌هایی در بازار محوری‌تر هستند و سهم‌هایی مورد توجه نیستند، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران ترجیه می‌دهند از سهم‌های خود حمایت کنند این موجب اختلاف می‌شود .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بورس" در دام افزایش عرضه‌ها اسیر نیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کل بازار صف فروش اون وقت شاخص کل 1500 واحد منفی شده . مگه میشه؟ خوب این یعنی چی؟ یعنی فقط قصد خوب نشان دادن شاخص بوده است . این درست نیست و باعث بدبینی و خروج سرمایه از بازار میشه
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
فقط دنبال جلوگیری از ریزش وحشتناک شاخص هستند وگرنه حمایتی از بازار تا الان دیده نشده..نمونه اش در چکاپا حتی یکبار هم صف فروش جمع آوری نشد و همچنان در بیش از نیمی از بازار صفوف فروش محکم و استواد به ناجیان بازار دهن کجی میکنند!!