بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تاکید کرد:

واکنش غیر منطقی بورس

نگرانی سهامداران بیهوده بوده و به زودی شاهد افزایش قیمت سهم ها در بازار خواهیم بود.
کد خبر : ۲۰۵۵۲۶

به گزارش بورس نیوز، تنش های سیاسی چند روز اخیر اثر بدی بر بازار سرمایه ما داشت و شاخص کل در ۳ روز کاری گذشته ریزش بیش از ۲۵ هزار واحدی داشته است.

سید حمید حسینی دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه و ریزش های چند روز اخیر بیان کرد: اتفاقات چند روز اخیر از بعضی جنبه ها باید موجب تقویت بازار سرمایه ما شود. از طرفی، قیمت نفت افزایش یافته و این افزایش، می تواند برای برخی صنایع بورسی اتفاق مثبتی باشد. اما آنچه موجب نگرانی فعالان بازار سرمایه شده، تشدید اختلافات و تشنجی است که در روابط بین‌المللی ایجاد شده و عده ای را نگران جنگ احتمالی کرده است.

وی افزود: همچنین وقتی آمریکا از هدف گیری ۵۲ نقطه ایران صحبت کرد، صنایع بزرگ پالایشی و نیروگاهی و... قاعدتا با دغدغه بیشتری مواجه هستند و این صنایع، بخش عمده بازار سرمایه را تشکیل می دهند. بنابراین نگرانی منطقی است؛ کما اینکه بورس های جهانی هم در این چند روز تحت تاثیر این اتفاقات، منفی شده اند؛ ولی این حجم از ترس سهامداران و ریزش بازار سرمایه، بیش از حد منطقی بوده است. نه ایران به دنبال جنگ است و نه آمریکا و احتمال وقوع جنگ را بسیار ضعیف می دانم. دولت آمریکا به انتخابات نزدیک می شود و اصلا به مصلحت دولت آمریکا نیست که وارد جنگ با ایران شود. استراتژی رهبر معظم ایران هم مشخص است، ایشان فرموده اند نه صلح و مذاکره و نه جنگ! با این شرایط، نگرانی سهامداران بیهوده بوده و به زودی شاهد افزایش قیمت سهم ها در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به لحاظ منطقی، شرایط برای جنگ مهیا نیست. اما در نظر داشته باشید که بحث اصلی، خروج آمریکا از عراق بوده و با مصوبه روز سه شنبه (دیروز) مجلس عراق، تقریبا زمینه برای خروج آمریکا از عراق فراهم شده و تمام کشورهای حوزه ائتلاف به تدریج در حال اعلام آمادگی جهت خروج از عراق هستند. کاهش حضور نیروهای آمریکایی در منطقه، قطعا به کاهش تنش های منطقه ای و بهبود روابط ما با کشورهای همسایه کمک کرده و تبعات مثبت سیاسی و اقتصادی برای ایران به همراه خواهد داشت. این اتفاق، اتفاق خوشایندی است که هم تقاص خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان خواهد بود و هم دستاورد بزرگی است که اثر مثبتی هم بر بورس ایران دارد. صحبت های مثبتی که این روزها مطرح می شود (صحبت ها از خروج نظامیان از آمریکا) وضعیت عراق را به ثبات خواهد رساند و سامان گرفتن بازار عراق، برای صادرات ما هم خبر خوبی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افت شاخص بورس مقطعی است

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

ریزش بازار و سهامداران عنان از کف داده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت مجلس و دولت برای رشد

پای تابلوی معاملات؛

قیمت‌ها در مرز تعجب!

ارسال نظر