بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چوب‌حراج هفته‌گذشته به گران‌خریدن این هفته!

سهامداران تازه‌وارد نباید واکنش عجولانه‌ای مانند هفته گذشته را اتخاذ کنند و تصمیم سریع و فوری نسبت به خروج از بازار را بگیرند چراکه برای معاملات این هفته، مجبور به خرید مجدد همان سهم‌هایی هستند که در چوب حراج به آنها زدند.
کد خبر : ۲۰۵۸۴۷

جانی دوباره به کالبد بازار

حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ارزیابی روند معاملاتی بازارسرمایه به بورس نیوز گفت: افت شاخص و سهام در هفته‌ای که گذشت کاملا چاشنی سیاسی داشت و البته با توجه به واکنش نظامی ایران، بازار روند ثبات را پیش خواهد گرفت و رشد شاخص در هفته آتی تا ۲۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه به رفتار هیجانی سهم‌اولی‌ها و تاثیر آن بر شاخص عنوان کرد: بسیاری از سهامداران خرد، تعریفی صحیح و اطلاعات کافی از بورس ندارند و بیشترین اتکای آنها کانال‌های مجازی بوده و طبق گفته مدیر کانال‌ها معمولا عمل می‌کنند و تحت شرایط حساس و بحرانی حاکم بر کشور، به سرعت تحت تاثیر پیغام مدیران کانال که معمولا افرادی سفته‌باز هستند، قرار می‌گیرند و به شکل گروهی تصمیم به خروج از بازار می‌گیرند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: طبق آمار حدود ۶۰درصد از افرادی که روز‌های نخست سهم‌هایی که داشته‌اند را نقد کردند، افرادی بودند که در سال۹۸ برای نخستین بار اقدام به معامله کردند.

مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ادامه تصریح کرد: دامنه نوسانات ۲درصدی دستورالعمل مناسبی برای بازار به شمار می‌آمد البته به‌شرطی‌که زودتر چنین نسخه‌ای برای بازار تجویز می‌شد و نباید بعد از خروج سرمایه از بازار، چنین تصمیمی گرفته می‌شد.

طریقی با اشاره به اینکه منفی بودن بازار بنابر دلایل سیاسی و نظامی ایجاد شد و بازارهای جهانی من جمله بورس ژاپن و آمریکا نیز از این مسئله تاثیر پذیرفتند، خاطرنشان کرد: سهامداران تازه‌وارد یک نوسان بزرگ را تجربه کردند و توصیه می‌شود دیگر واکنش عجولانه‌تری را اینچنین اتخاذ نکنند و به سرعت از بورس خارج نشوند چراکه همین افراد از ابتدای معاملات امروز، مجبور به خرید مجدد همان سهم‌های گذشته خود با قیمت بالاتر خواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

اپیدمی سهامداری و خیل مشتاقان بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

شیرین کاری سهامداران

یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهامداران دستکاری قیمت‌ها را گزارش کنند

ارسال نظر