بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی ابزار کافی و نوین برای مقابله با محدودیت ها دارند و عملکرد بیش از 2 سال گذشته این گروه نشان از موفقیت و افزایش سودآوری و تولید این گروه دارد.
کد خبر : ۲۰۵۸۶۷

طبق وعده داده شده، ترامپ از ابزار تحریم برای تلافی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق استفاده کرد صنایع سنگ آهن و فولاد و آلومینیم و مس هدف جدید تحریم ها عنوان شده است.

فهرست شرکت های اعلامی امروز بعضا تکراری و شامل شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، آلومینیم المهدی، مپنا، آلومینیوم ایران، فولاد ارفع ، ذوب آهن اصفهان، گل گهر، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد غدیر، فولاد خوزستان، ملی مس، فولاد اکسین، فولاد صبا، فولاد کاوه جنوب و تعدادی شرکت بازرگانی میشوند.

چند نکته:

محصولات تولیدی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران مشابه دنیا به دلار قیمت گذاری و به فروش میرسند ... این حوزه از افزایش قیمت دلار در برابر ریال انرژی گرفته و مزیت رقابتی آنها تقویت میشود و لذا شرکت های این حوزه به همراه سهامداران آنها، یکی از برندگان اصلی تحریم هستند!


ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 از برجام خارج شد و دور اول تحریم (15 مرداد 1397) شامل تحریم طلا و فولاد و آلومینیم و فلزات با هدف کاهش منابع ارزی کشور بود. بعد از این، آمریکا به بهانه های مختلف در چندین مرحله اقدام به اعمال تحریمهای تکراری بروی این حوزه کرده و در مورد شرکت ها، بعضا تا 3 بار آنها را تحریم کرده تا جو روانی در جامعه بوجود آورد.


اگر هدف صادرات و منابع ارزی شرکت های معدن و صنایع معدنی بزرگ باشد، این گروه صادرات خود را از طریق 2000 کارت بازرگانی خصوصی داخلی و خارجی انجام میدهد و بر خلاف نفت انعطاف کافی برای مقابله با محدودیت ها را دارند. برخی الگوهای جدید صادرات، اصولا از سیستم های بانکی بین المللی استفاده نمیکند و لذا قدرت اعمال تحریم آمریکا را به حداقل میرساند.


تحریم همواره یک ریسک و تهدید بزرگ بوده و بایستی به هر نحو مدیریت شده و از آن دوری کرد! شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی ابزار کافی و نوین برای مقابله با محدودیت ها دارند و عملکرد بیش از 2 سال گذشته این گروه نشان از موفقیت و افزایش سودآوری و تولید این گروه دارد.

البته این توان به معنی استقبال از تحریم نیست و لازم است حاکمیت، سیاست گذاری بین المللی خود را به گونه ای بروزآوری کند تا تهدیدات تحریم به حداقل کاهش یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

قول مدیرعامل "فولاد" به سهامداران

سریال تکراری تحریم‌ها ببیننده ندارد؛

زره فولادی بر تن سرمایه‌گذاران

ارسال نظر