بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
«بانک ملت» از سپرده‌های مردم حاتم بخشی کرد؛

وام ۲۴ساله در جیب مدیران «وبملت»

نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک‌ها از جمله «بانک ملت» خبر از اعطای وام به مدیرانی می‌دهد که علاوه بر نرخ سود بسیار جزئی، دوره بازپرداخت بسیار طولانی دارند.
کد خبر : ۲۰۶۱۳۴

وام با بازپرداخت ۲۴ ساله در جیب مدیران «وبملت»

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از بانک‌های مطرح کشور که از نظر میزان تسهیلات دهی در ارقام بالایی فعالیت می‌کند «بانک ملت» است.

مانده تسهیلات اعطایی «بانک ملت» در پایان آذر ماه سال جاری، در مجموع بالغ بر ۲۳۳۶ هزار میلیارد ریال بود و از این محل، حدود ۱۸۱ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است.

نکته جالب توجه نحوه تحصیص منابع است؛ چرا که گویا مدیران و اشخاص مرتبط میل بالایی به منابع مردم دارند و از سپرده‌های سرمایه گذاری شده، برای خود وام کنار می‌گذارند. البته آن چه در این بین بیش از همه خودنمایی می‌کند، نرخ سود تسهیلات است.

همان‌گونه که در گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره ۶ ماهه سال ۹۸ مشخص است، «بانک ملت» به اعضای هیئت‌مدیره و برخی کارکنان خود مبالغ قابل‌توجهی تسهیلات با نرخ سود بسیار جزئی یک، ۲، ۷ و ۱۰ درصد اعطا کرده است.

از آن جالب‌تر این است که زمان بازپرداخت برخی از این وام‌ها ۱۸۰ ماه (۱۵ سال)، ۲۶۰ ماه (۲۱ سال) و ۲۸۸ ماه (۲۴ سال) تعیین شده است!

 

‏در واقع، مدیران و اشخاص مرتبط بوام با بازپرداخت ۲۴ ساله در جیب مدیران «وبملت»ا «بانک ملت» وام‌های کلان با نرخ‌های سود بسیار پایین و دوره بازپرداخت حداقل ۱۲ ساله دریافت کرده‌اند.

گویا دریافت این‌گونه وام‌ها و تسهیلات به یک عرف و حتی قانون در نظام بانکی کشور تبدیل شده است! چرا که اگر نگاهی به صورت‌های مالی سایر بانک‌ها نیز بیاندازیم، از این دست وام‌ها به کرات مشاهده می‌شود. نمونه آن را به خوبی در «بانک شهر» می‌توان ملاحظه کرد.

این در شرایطی است که مردم و سایر اقشار جامعه برای دریافت اندک وام علاوه بر انتظار طولانی و عبور از موانع بسیار، تسهیلات با نرخ سود بالا عایدشان می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جوابیه «بانک ملت» به بورس نیوز؛

وام‌های ارزان کارکنان بانک‌ها قانونی است

لزوم ارائه توضیحات مدیران بانک در خصوص نحوه رفع بندهای شرط حسابرس؛

بندهای سنگین گزارش حسابرس "وبملت"

تعدیلاتی که مورد سوال سهامدار است؛

"وبملت" و حفظ تراز مثبت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
نوش جان کارکنان بانک ها که خیلی زحمت میکشند و همیشه سرکارهستند حتی روزهای آلودگی هوا، برف و ...