بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
معاون وزیر صمت گفت: جهت گیری نظام نشان داده که در سال حمایت از داخل تولیدکنندگان نیز این حمایت را به عنوان راهبرد در پیش گرفته اند.
کد خبر : ۲۰۶۲۶۹

تیر تحریم ها از فولاد عبور نکرد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فولاد را جزو افتخارات کشور دانست و گفت: تحریم‌های این صنعت از سال قبل آغاز شد و مجددا چند روز اخیرهم اتفاق افتاد.

وی میزان تولید این صنعت را بالای ۲۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: فولاد پیشرفتی عجیب را در پیش گرفته است. در مبحث "وزن" شاهد سبک‌تر شدن ۲۰ تا ۴۰ درصدی بوده ایم و ۷۵ درصد از فولاد گرید کشور طی ۲۵ سال اخیر شکل گرفته است.

غریب پور از رقابت‌های بالا دراین حوزه سخن گفت و اظهار داشت: جهت گیری نظام نشان داده که در سال حمایت از داخل تولیدکنندگان نیز این حمایت را به عنوان راهبرد در پیش گرفته اند.

معاون وزیر به مشکلاتی در این حوزه اشاره داشت و افزود: اطلاع دقیقی از میزان تجهیزات موردنیاز موجود نیست و تولیدگران نیز این اطلاعات را منتشر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مشکل دیگر این است که اطلاعات دقیقی از تامین کنندگان نیز موجود نبوده و از تعداد قطعات تولیدی کشور نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

غریب پور به مبهم بوده مسائل مربوط به این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: راه جدید و مسائل ناآشناست اما؛ راه آغاز شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو درخصوص تفاهمنانمه‌های منعقد شده عنوان کرد: سال گذشته تفاهمنامه‌های گفتاری صورت گرفت، اما در سال جاری تفاهمنامه‌ها به صورت فیزیکی است.

وی افزود: در حوزه بومی سازی از بعد دانش فنی به ماشین آلات و تجهیزات نیاز بوده و تحریم‌ها این فرصت را ایجاد کرده که بر اساس نیاز، اقدامات لازم صورت گرفته و تمام نیاز‌های صنعت فولاد به عنوان ظرفیت درخشان کشور شناسایی و رفع شود.

غریب پور از اجرایی شدن این ساختار درایمیدرو سخن گفت و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ایمیدرو ایجاد ساختار در شرکت‌های بزرگ فولادی بوده و تا ساختار ایجاد نشود فعالیتی تعریف نمی‌شود.

وی به ایجاد انجمن توسط قطعه سازان اشاره کرد و افزود: تشکیل انجمن قطعه سازان و تامین کنندگان دانش فنی کشور امری ضروری است. لازم است در بعد دانش فنی شرکت‌های دانش فنی اقدام کرده و پیمانکاران بزرگ نیز برای تولید این دانش ومسائل بومی سازی درکنار یکدیگر قرار گیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آغاز دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران؛

کوره‌های فولادسازان برای بومی‌سازی روشن شد

رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد و فلزات تهران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خنثی بودن تحریم های جدید بر صادرات فولاد در گرو یک شرط

ارسال نظر