بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
آمار‌های اقتصادی شاپرک نشان از افزایش حجم نقدینگی دارد که «پرداخت» و «بانک ملت» بیشترین سهم را در این میان دارند.
کد خبر : ۲۰۶۲۷۹

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرک چقدر است؟

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بر اساس آمار‌های منتشر شده، ۱۲ درصد از نقدینگی کشور از درگاه شاپرک می‌گذرد.

در آذر ماه بالغ بر ۲۷۹۱ هزار میلیارد ریال تراکنش از این درگاه انجام گرفت که نسبت به آبان ماه سال جاری رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. البته نسبت به آذر ماه سال قبل افزایش جالب توجه ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد که به خوبی نشان از حجم بالای نقدینگی در سطح جامعه دارد.

در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات PSP، همانند همیشه، شرکت «به پرداخت ملت» بیشترین سهم از نظر مبلغ و تعداد تراکنش را از آن خود کرده است.

از بین ۲.۲ میلیون تراکنش انجام شده در آذر ماه، نزدیک به ۲۳ درصد سهم شرکت «به پرداخت ملت» بود. «پرداخت الکترونیک سامان» ۱۹ درصد سهم داشت و در رتبه دوم قرار گرفت. «تجارت الکترونیک پارسیان» نیز با سهم ۱۵ درصدی در جایگاه سوم از این منظر ایستاد.

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرک چقدر است؟

نسبت به گزارش آبان ماه سال جاری، نوسان چندانی در این ارقام مشاهده نمی‌شود و در مؤلفه سهم تعدادی و مبلغی تغییری در ترکیب شرکت‌ها بر حسب بیشترین میزان سهم از حجم کل تراکنش‌ها رخ نداده است.

بر اساس گزارش اقتصادی آذر ماه شاپرک، بیشترین سهم از نظر تعداد تراکنش دستگا‌های کارتخوان فروشگاهی به «به پرداخت ملت» با سهم ۲۴ درصد اختصاص دارد و «آسان پرداخت پرشین» به تنهایی ۳۸ درصد از بازار ابراز‌های اینترنتی و ۳۰ ابزار‌های موبایلی را در اختیار خود گرفته است.

رتبه هر شرکت PSP از نظر مبلغ تراکنش در نهمین ماه از سال نسبت به ماه قبل تغییری ندارد و همچنان «به پرداخت ملت» در صدر ایستاده و «پرداخت الکترونیک سامان» با سهم ۱۵ درصدی و «کارت اعتباری ایران کیش» با سهم ۱۳ درصدی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرک چقدر است؟

در آذر ماه همچنان شرکت «به پرداخت ملت» با پوشش ۲۳ درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی بالاترین سهم را دارد. این شرکت با زقمی معادل با ۳۴ درصد، بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش‌های ابراز اینترنتی را نیز پشتیبانی می‌کند. در ابزار پذیرش موبایل «آسان پرداخت پرشین» با افزایش چشمگیر ۱۱ درصدی، از «پرداخت الکترونیک سامان» پیشی گرفت و موفق به کسب سهم ۳۵ درصدی شد.

سهم بانک‌ها از شاپرک چقدر است؟

بیشترین سهم از نگاه تعداد تراکنش شاپرک، با اختلاف زیاد، از درگاه‌های «بانک ملت» انجام شده و پس از بانک ملی، «بانک صادرات» با سهم ۷ درصدی در رتبه سوم جای گرفته است.

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرک چقدر است؟

بر اساس مبالغی که جابجا شده، همچنان «بانک ملت» در صدر است و «بانک صادرات» جای بانک ملی را در رده دوم گرفت.

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرک چقدر است؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر