بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
گزارشی از کوره‌هایی این فولادساز اصفهانی؛

قراردادهای "ذوب" در شرایط تحریم

با مسائل سیاسی پیش آمده در کشور، آمریکا بار دیگر حوزه فلزات اساسی را تحریم کرد. یکی از شرکت‌های موجود در لیست این تحریم شرکت ذوب آهن اصفهان بوده که صف خرید سنگین سهامداران واکنشی به این تحریم‌ها بود.
کد خبر : ۲۰۶۳۵۰

 

 

قراردادهایی در شرایط تحریم

احسان دشتیانه عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در همین رابطه به بورس نیوز گفت: این تحریم‌ها اتفاق جدیدی نیست، نخستین بار که این کار انجام شد نگرانی‌هایی در صنعت فولاد رقم زد و بالطبع تاثیراتی منفی را نیز به همراه داشت اما؛ تحریم‌های جدید محدودیتی ایجاد نکرده و تنها به اسم چند شرکت اشاره شده است.

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در خصوص عملکرد شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان طی دو سال اخیر به بورس نیوز گفت: عملکرد‌ها حاکی از رشد‌های چشمگیر بوده به طوری که میزان سود خالص شرکت از مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به مبلغ ۴۵۱ میلیارد تومان در ۶ ماهه ۹۸ رسیده است.

یزدی زاده تصریح کرد: طی مدت ذکر شده (از ۹۸/۱۲/۲۸ الی ۹۸/۱۰/۱۰) ارزش بازار شرکت نیز ۲۷۸۷ میلیارد تومان به ۱۳۲۴۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مقطع سال ۹۸ رشد قیمت سهام این شرکت متناسب با رشد شاخص و بازار سرمایه نبوده است، خاطر نشان کرد: علت این امر را می‌توان گرایش بازار سرمایه به سهم‌های کوچک و شرکت‌هایی دانست که طی سال ذکر شده پروسه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را طی می‌کنند.

یزدی زاده در ادامه افزود: انتظار می‌رود با انتشار گزارش‌های سالانه، مجددا گرایش بازار به سمت سهام‌هایی پیش برود که رشد، سودآوری و عملکردی مناسب داشته باشند.

به گزارش بورس نیوز، در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۳ شرکت ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه‌ای را با شرکت متروی اصفهان برای تامین ریل به امضا رساند.

همچنین قراردادی ۱۲ میلیون یورویی میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت ذوب آهن اصفهان برای تولید ۱۳ هزار و پانصد تن ریل راه آهن نیز به امضا رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر