بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

مسئولین و عراده "ربط "

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به نقاط تلاقی آن آدرس و "ربط" مستقیمی به سهامدار و جامعه دارد اما؛ مسئولین و مربوطین معمولا معتقدند که این مسائل به عوام ربطی ندارد.
کد خبر : ۲۰۶۴۲۲

به کسی مربوط نیست!

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها که این روزها سکوت کرده و فقط برای خود راه می‌رود و سوت می‌زند از بی‌خبری، زیر لب می‌خواند "در نظربازی ما بی‌خبران حیرانند؛ من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند"، "عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی؛ عشق داند که در این دایره سرگردانند" حال آنکه مسئول، مسئولیت می‌پذیرد و مسئولی، دست رد به سینه مسئولیت می‌زند و تفرق مسئولیت می‌کند فرسخ‌ها فاصله است.

چشمه ربط

رئیس خزانه‌داری میرداماد جدیدا اعلام داشته که میزان حقوق‌ها که به خزانه‌دار ارتباط ندارد، آنها خزانه را پُرکنند و بس! این حرف‌ها را اگر کنار شفاف‌سازی بعضی بانک‌ها که می‌گویند به کسی ربطی ندارد که چقدر تسهیلات ارزان قیمت به کارکنان خود می‌دهند، قراردهیم آنجاست که چشمه ربط و تمدن مدیریت را به رخ تمامی نظام‌های اقتصادی جهان می‌کشیم و اگر آنها خواستار آموزش شوند، می‌گوییم به شما ربطی ندارد! آموزش خودمان است.

چشمه قرض و قروض

این "به شما مربوط نیست‌ها" در جوی اهالی پاستور‌نشین‌ها نیز روان است چراکه فروش ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی چشمه جوشان "توران" را خشک می‌کند وای به‌حال وضعیت نزار بودجه و کسری آن.
از سوی دیگر، پاستوری‌ها که در سال‌های اخیر دوره‌های خود «۴سال دوم» تبدیل به "خوش بدهی‌های اجاره‌نشین" می‌‌شوند، می‌دانند که تزریق "تورم" در اقتصاد همانند زهر چغندرقند برای مریض دیابتی است.
صندوق بازنشستگی بانک‌ها سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته و باز هم علت این کسری و مقدار و هزینه‌کرد سرمایه‌گذاری‌های این صندوق به کسی مربوط نیست! "خوش‌نشین‌ها" برای این ارقام که نه، کلا پاسخی ندارند.

منشا ربط در جاده مخصوص

تملک بیش از ۱۰ درصد سهام بانک ها بدون مجوز بانک مرکزی طبق ماده ۵ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ممنوع است اما؛ باز هم به کسی مربوط نیست که چطور یکی از ساکنان جاده مخصوص ۳۳درصد یک بانک را در اختیار داشته و چرا بانک مذکور، اطلاعات تسهیلات و تعهدات خود را کامل ارایه نمی‌کند! اصولا ملت متمدنی هستیم...

اشتراک گذاری :
ارسال نظر