بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
با توجه به بازگشت شاخص کل در معاملات امروز به مدار مثبت، به نظر می‌رسد بازار سرمایه حدود دو ماه باقی‌مانده از سال ۹۸ را با گرمای تجدید ارزیابی پیش رود.
کد خبر : ۲۰۶۵۴۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، اپیدمی تجدید ارزیابی در بازار شیوع پیدا کرده و در حال حاضر نگاه‌ها به سمت سهم‌هایی است که در این خصوص اقدامی انجام داده یا قصد آن را دارند. باید توجه داشت که تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای سهام شرکت‌های سودآور ریسک اندکی دارند. در مجموع، قیمت سهم‌ها با اهرم تجدید ارزیابی رقیق و در میان‌مدت، مانع اصلاح شدید قیمت‌ها می‌شود و در بلندمدت فضای رشد ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد بازار سرمایه حدود دو ماه باقی‌مانده از سال ۹۸ را با گرمای تجدید ارزیابی پیش رود.

در حال حاضر، شاخص کل بورس تهران ۱۰۰۰ واحد رشد کرده؛ در شرایطی که در ابتدای معاملات شاهد افت دماسنج بازار سرمایه بودیم. ارزش معاملات از ۲۵۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

اپیدمی تجدید ارزیابی گرمابخش زمستان بورس

در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها نماد‌های شاخص‌ساز «وخاور»، «وتجارت» و «سفارس» را در تیررس خرید خود قرار دادند و با خرید‌های سنگین سعی در حمایت از این سهم‌ها دارند.

اپیدمی تجدید ارزیابی گرمابخش زمستان بورس

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات در سهم های «وبشهر» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند و میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم ها همچون «وبملت» و «وآوا» از خود نشان دادند.

اپیدمی تجدید ارزیابی گرمابخش زمستان بورس

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه به ترتیب مربوط به نماد‌های «وتجارت»، «ورنا» و «خپارس» است.

اپیدمی تجدید ارزیابی گرمابخش زمستان بورس

همچنین باید اشاره داشت که تقاضای مطلوبی در معاملات «تپکو» مشاهده می‌شود. پس از این سهم، «وشهر» و «خساپا» جای گرفته‌اند.

اپیدمی تجدید ارزیابی گرمابخش زمستان بورس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر