بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"وبصادر" به مرحله سود رسید

مدیرعامل بانک صادرات گفت: با کاهش مطالبات و قطع اضافه برداشت بانکی و استقراض از بازار‌های بین بانکی، هزینه‌های مالی بانک کاهش یافت و بانک به مرحله سود رسید.
کد خبر : ۲۰۶۵۸۱

سهام بنیادی دچار هیجانات نمی شوند

حجت‌اله صیدی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص اقدامات اصلی بانک صادرات برای رشد سودآوری این بانک اظهار کرد: اقدام اصلی بانک صادرات تجدید ساختار مالی بانک بوده که اصلاح شد؛ این اصلاحات در بخش بهای تمام شده پول، تجهیز منابع، بخش تسهیلات و درآمد‌های کارمزدی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین از سوی دیگر با کاهش مطالبات و نیز قطع اضافه برداشت بانکی و استقراض از بازار‌های بین بانکی هزینه‌های مالی بانک کاهش یافت و بانک به مرحله سود رسید.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به سهام بنیادی ادامه داد: سهام بانک صادرات مثل سایر بنگاه‌های کشور سهام بنیادی بوده تا اینکه دچار هیجانات بازار شود. معمولا کسی که سهام بنگاه‌هایی مانند بانک صادرات را در پرتفو دارد باید صبور بوده و برای بلندمدت برنامه ریزی کنند،  هرچند که می‌شود نوسانگیری هم کرد.

وی در توصیه به سهامداران تاکید کرد: من توصیه می‌کنم که سهام بانک صادرات را نگهداری کنند. زیرا روند تجدید ساختار نتیجه می‌دهد. در حال حاضر ما از زیان خارج و وارد مرحله سودآوری شدیم. گام بعدی نیز این است که زیان انباشته گذشته را کاهش دهیم و بتوانیم وارد مرحله تقسیم سود شویم.

صیدی گفت: اکنون بانک کاملا سودآور شده، اما چون زیان انباشته دارد براساس محدودیت‌های قانون تجارت نمی‌توانیم تقسیم سود انجام دهیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر