بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان کسری برنج در سال فقط۵۰۰ هزار تن است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: میزان کسری برنج کشور فقط در یک سال ۵۰۰ هزار تن بوده، اما در شرایط فعلی حدود ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شده که این موضوع تاثیر بدی بر کشاورزان کشور می‌گذارد.
کد خبر : ۲۰۶۶۲۶

میزان کسری برنج در سال فقط۵۰۰ هزار تن است

به گزارش بورس نیوز، محمد صادق حسنی جوریابی دررابطه با اوضاع واردات برنج به کشور، اظهار کرد: در چهار سال گذشته بار‌ها اعلام کرده‌ام که برای واردات برنج هیچگونه برنامه‌ای نداریم و تنها سود و رانت بر روی آن اثر می‌گذارد.

وی افزود: با وجود همه مسائل میزان کسری برنج کشور فقط در یک سال ۵۰۰ هزار تن بوده، اما در شرایط فعلی حدود ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شده که این موضوع تاثیر بدی بر کشاورزان کشور می‌گذارد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت تاکید کرد: موضوع واردات برنج بیش از نیاز کشور به نوعی ظلم و جنایت علیه کشاورزان محسوب می‌شود. رانت حاصل از واردات برنج به جیب افرادی می‌رود که به دولت و معاونین وزیر جهاد کشاورزی متصل هستند. سوال من از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر به دلیل عملکرد ضعیف معاونین وزارت جهاد کشاورزی و میزان واردات برنج، قیمت آن بیش از اندازه در حال کاهش است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس:

بازدید از ۸۵ درصد از گمرکات

در پی درخواست برخی از نمایندگان شمال کشور از رئیس جمهور؛

واردات برنج خارجی در فصل برداشت این محصول ممنوع شود

در هشت ماه امسال؛

۹۶۹هزار تن برنج وارد شد

ارسال نظر