بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نجات شاخص توسط "بنیادی‌ها"

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: پس از فروش هیجانی سهامداران و بازگشت شاخص و قیمت‌ها به روند صعودی، اتفاقی که به مرور زمان شاهد آن هستیم کاهش حساسیت و افزایش باور به بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۰۶۶۴۰

نجات شاخص توسط شرکت های بنیادی

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص روند بازار در هفته‌ای که گذشت به بورس‌نیوز اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و مسائل سیاسی خارج از کنترل و سرزدن رفتار‌های هیجانی سهامداران و به دنبال آن، افزایش آگاهی و منطقی شدن آنها، اتفاقی که به مرور زمان شاهد آن هستیم کاهش حساسیت‌ها است.

وی ادامه داد: مکانیزم ماشه در رابطه با برجام واکنش منفی را در پی نداشته و تقریبا با کاهش و افزایش شاخص ناشی از مسایل مختلف مواجه نیستیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به گزارش ۹ماهه شرکت‌ها، به ویژه آنهایی که متاثر از افزایش نرخ کامودیتی و ارز بودند مانند پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها، ارزش خود را به نمایش خواهند گذاشت ضمن آنکه شرکت‌هایی که از نظر کارشناسی، بنیادی و فنی دارای توجیه اقتصادی‌اند نیز هجوم بیشتری در رابطه با تقاضای خرید برای آنها ایجاد خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه اذعان کرد: بر خلاف ۶ماهه نخست سال که شرکت‌های بنیادی حرکتی محسوسی را از خود نشان نمی‌دادند و این شرکت‌های کوچک بودند که به اتکای فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌ها روند مثبت را ثبت می‌کردند،  اکنون شاهد سبزپوشی شرکت‌های بنیادی هستیم و در آخرین روز معاملاتی نیز امروز شاخص از ۱۵۰۰واحد منفی بدون دخالت سهام‌های پُر وزن به درستی به سمت مثبت نیل پیدا کرده، ناگفته نماند که هیچ بازاری نیز در حال حاضر وجود ندارد که نقدینگی را به سوی خود هدایت کند.

آقابزرگی به کنترل شاخص اشاره کرد و افزود: حجم بالا و بیش از حد انتظار نقدینگی عامل اصلی رشد و شدت تقاضا بوده و این امر مستلزم آن است که شرکت‌های بازارگردان، حقوقی‌ها و حتی مسئولین ناظر تعادل در تقاضا را به شکلی مدیریت کنند که بی‌محابا با رشد شاخص مواجه نشویم، هرچند تا پایان سال به شاخص ۴۵۰هزار واحدی دست پیدا خواهیم کرد.

وی در رابطه با پیش‌بینی بازار در هفته آینده عنوان کرد: بسیاری از مسایل تحت تاثیر تعیین استراتژی‌هاست و بخش عمده‌ای از آن داخلی و بخشی نیز خارجی هست و با اطلاع‌رسانی که در رابطه با اقامه نماز جمعه توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته به نظر می‌رسد سخنان ایشان موثر واقع شود و باید خروجی آن را مشاهده کرد اما؛ با فرض ثابت بودن شرایط، مطمئنا در طی هفته آتی شاخص مثبت خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

پول رفته به جوی بورس، بازگشت

یک گام تا ۴۰۰ تایی شدن؛

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

بازدهی مطلوب در بقچه سهامداران صبور تجدیدی؛

بازار بر مدار تجدیدی‌ها می‌چرخد

ارسال نظر