بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازار نیازمند "سهامدار" نه "سفته‌بازان"

دیگر بازارها و فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد مانند بازارهای موازی همچون ارز و سکه و البته سپرده‌گذاری بانکی از جذابیت افتاده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بورس در حالت عادی، شاخص ۴۰۰هزار واحد را در هفته پیشرو از مقابل خود بردارد.
کد خبر : ۲۰۶۶۴۴

نقدینگی نشانه اعتماد حقیقی‌ها است

حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ارزیابی بازار به بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها و ریسک آخر هفته، احساس‌ها بر این بود که با افت شاخص مواجه شویم، در آغاز بازار این اتفاق افتاد اما؛ اقبال برای خرید نشان از سِرشدگی سهامداران در مقابل اینگونه خبر‌ها داد.

وی ادامه داد: شاخص در آخرین روز معاملاتی کار خود را با ۱۵۰۰ واحد منفی آغاز کرد اما؛ این روند با گذشت زمان مثبت شد و نشان از چنین حرکتی به منزله وجود نقدینگی و منطقی عمل کردن فعالین بازار بوده که البته نباید رکود در بازار‌های موازی را فراموش کرد.

کارشناس بازارسرمایه افزود: فضای سرمایه‌گذاری مانند خرید ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری و بانک برای سپرده‌گذاری جذاب نیست و ورود نقدینگی مجدد به بورس، نشان از اعتماد مردم به بازار دارد.

وی در خصوص روند بازار در هفته آتی گفت: در حالت عادی شاخص ۴۰۰هزار واحد را طی می‌کند و هفته سبزپوشی را تجربه خواهیم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: استرس ناشی از هجمه فروش در بازار وجود دارد اما؛ بازار نیاز به تعادل و وجود افرادی که قصدشان سهامداری بوده و فضای سفته‌بازی که در برخی سهم‌ها دنبال می‌شود اصلا به نفع بازار نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رشدی ۷۰۰ هزار واحدی در انتظار شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

وقتی شارژرها خالی می‌کنند!

۶۷ درصد معاملات در اختیار ۱۶ درصد کارگزاری‌ها؛

چراغ برخی کارگزاری‌ها به خانه روا نبود!

بازاری بی پایه برای کسب سود؛

جاماندگان بازار سرمایه را بشناسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورس محلیست برای انتقال پول از جیب مردم به جیب دولت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
اقای کارشناس سهامداری در بورس مساوی است با ضرر یا ورشکستگی.برای مثال خود بنده 19یا 20 سال قبل پول فروش یک اپارتمان در تهران را دادم و سهام پارس الکتریک و صدرا خریدم. امروز اگر تمام ان سهام را بفروشم شاید بزور بتوانم فقط یک متر از ان اپارتمان را بخرم پس میبینید سهامداری در بورس نتیجه ای جز ضرر ندارد..این چیزی که شما میگید مربوط به بورسهای ازاد و نرمال جهان هست نه اینجا که با دستور وزیر اقصاد دو بار تا حالا خود من شاهد ریزش شدید بودم.