بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

پول رفته به جوی بورس، بازگشت

رونق بازار موجب ورود شرکت‌های دولتی به بورس می شود و سطح نقدینگی دولت با توجه به تحریم‌ها افزایش می یابد.
کد خبر : ۲۰۶۷۱۱

بازگشت پول ترسو به بازار

محسن محمودزاده مرقی مدیرعامل کارگزاری بانک انصار در خصوص بازاری پایدار و پر رونق به بورس نیوز اظهار کرد: اگر بورس و سهامدار دست‌به‌دست هم دهند تا سهم‌ها را بازارساز کنند، می‌توانند از بحران‌ها عبور کنند و دیگر شاهد صف‌های خرید و فروش نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بازارگردان سهام و نقدینگی را در اختیار داشته و هر زمانی که صف خرید تشکیل شد، باید از محل سهامی که در اختیار دارند، پاسخگو باشند و اجازه ندهند صف درست شود؛ بازارگردان‌ها با توجه به این که باید خرید و فروش کنند، لازم هست اطلاعات شرکت‌ها را داشته باشند چراکه سود آن‌ها در کف خرید و فروش هست.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به تاثیر نرخ دلار، نفت و رخداد‌های سیاسی بر بازار عنوان کرد: زمانی که قیمت دلار افزایش می‌یابد خود به خود از ارزش دارایی افرد کاسته می‌شود در نتیجه باید نقدینگی را تبدیل به دارایی کنیم و در این شرایط چه بازاری مناسب‌تر از بازار سرمایه وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک انصار گفت: باید تلاش شود تا بازار به ثبات رسیده و تثبیت شود و البته نباید پیش‌بینی‌های بد را دامن زد؛ سرمایه‌ای که طی دو هفته گذشته از بورس خارج شد در حال برگشت بوده و نگاه‌ها به بازار مثبت و از رفتار‌های هیجانی کاسته شده است.

محمودزاده با اشاره به قیمت تمام شده سهام در آمریکا خاطرنشان کرد: اوراق بهادار در بازار کشور در مقایسه با بورس آمریکا در سطح پایین‌تری معامله می‌شود، ۳ سنت در مقایسه با ۵۰ دلار نشان می‌دهد سهم در کشور قیمتی ندارد و می‌بایست افزایش بیابد، بورس پررونق برای کشور نیز بهتر هست و دولت می‌تواند شرکت‌های خود را عرضه کند و سطح نقدینگی خود را پوشش دهد و اخیرا نیز مقام معظم رهبری توصیه کردند که مردم در بورس سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بی‌توجهی به "برجام" و استارت تا مرز ۴۴۰ هزار واحد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

موج "نقدینگی" در سرازیری تابلوی "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

موج نقدینگی جدید و "نه" به اصلاح بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازار نیازمند "سهامدار" نه "سفته‌بازان"

ارسال نظر