بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
پیشنهاد افزایش سرمایه ۱.۴۰۰درصدی این بیسکوئیت‌ساز بررسی شد؛

افزایش سنگین هزینه‌های استهلاک "غسالم"

اجرایی شدن این افزایش سرمایه منوط به صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۶۷۵۳

افزایش سنگین هزینه‌های استهلاک شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره شرکت سالمین پیشنهاد افزایش سرمایه ۱.۴۰۰ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت ارائه کرده است.

این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت صورت خواهد گرفت. این تجدید ارزیابی از محل طبقه زمین به مبلغ ۶۸۰ میلیارد ریال و از محل طبقه ماشین‌آلات، تاسیسات، ساختمان و سایر دارایی‌های استهلاک‌پذیر به مبلغ ۳.۵۲۰ میلیارد ریال صورت خواهد گرفت.

بر اساس محاسبات شرکت، هزینه استهلاک سالیانه شرکت در حدود ۱۴۰ میلیارد ریال و معادل ۵۰ درصد سود خالص شرکت در سال جاری افزایش خواهد یافت. با این حال مشخص نیست که محاسبات هزینه استهلاک بر اساس برآورد عمر مفید چند ساله این دارایی‌ها صورت گرفته است.

بر اساس استاندارد‌های حسابداری، نرخ محاسبه هزینه استهلاک در خصوص دارایی‌هایی که تجدید ارزیابی در خصوص آن‌ها صورت گرفته، دو برابر نرخ هزینه استهلاک در شرایط عادی بوده و بر این اساس انتظار می‌رود که هزینه استهلاک شرکت به میزانی بیشتر از ارقام درج شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه رشد یابد.

افزایش سنگین هزینه‌های استهلاک شرکت

اجرایی شدن این افزایش سرمایه منوط به صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محسوس بودن عدم نظارت سازمان بورس؛

دستکاری عجیب در محاسبات سود هر سهم "غسالم"

افزایش سرمایه‌هایی از جنس دستکاری استاندارد‌های حسابداری:

حباب‌هایی به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد قیمت سهم‌ها ناشی از رشد درآمد شرکت‌ها

ارسال نظر