بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید چارچرخ‌ها هستند.
کد خبر : ۲۰۶۸۱۸

خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی درخصوص گرانی خودرو در بازار، اظهار کرد: از آنجایی که در حال حاضر تولید روزانه خودروسازان از ۴ هزار دستگاه عبور کرده، نمی‌توان گفت که کاهش تولید دلیل افزایش قیمت‌ها باشدد. در واقع تورم کنونی موجب شده موج جدیدی از نقدینگی به سمت بازار چارچرخ‌ها روانه شود.

وی افزود: خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید چارچرخ‌ها هستند. در صورتی که تقاضا از عرضه پیشی گیرد، قیمت روند صعودی پیدا کرده و گرانی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت ادامه داد: اگرچه در حال حاضر برخی سازمان‌ها تورم کنونی را ۴۰ درصد اعلام می‌کنند، اما آنچه در جامعه جریان دارد بیش از این عدد است؛ بنابراین مردم برای ارزش پول خود به دنبال سرمایه گذاری و خرید کالا هستند و به زعم آن‌ها یکی از این راهکار‌ها خرید خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، حجم تقاضا افزایش یافته و شوک جدیدی به بازار وارد می‌شود. در این شرایط برخی افراد به دنبال خرید و دپو خودرو هستند تا با قیمت‌های بیشتر این محصول را عرضه کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"خودرو" قربانی شرایط سیاسی

چهارمین جلسه کمیسیون فناوری و اقتصاد دانش بنیان به میزبانی کروز برگزار شد؛

سهم پررنگ کروز در تامین قطعات خودروسازان داخلی

ساعت پنج و نیم عصر؛

غافلگیری بزرگ جاده مخصوص

ارسال نظر