بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

حاتم خودشیرین!

ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حاتم‌های خودشیرینی که بر اموال ملت آتش می‌اندازند تا صدقه‌ای به‌نام رای جمع کنند تا طرح جدید بانک مرکزی و احتمال رد طرح حذف ۴ صفر از اسکناس‌ها و...
کد خبر : ۲۰۶۹۶۸

بوی سوختگی طرحی جدید اهالی میرداماد

به گزارش بورس نیوز، عملیات بازار باز از داغ‌ترین بحث‌های این چند روز بوده است. بودجه سال آینده ابهامات و ایرادات زیادی داشته که توسط کارشناسان مختلفی هم مورد انتقاد قرار گرفته است. اما گویا بعضی فکر می کنند (یا قرار است این طور به دیگران القا کنند) که با عملیات بازار باز به این همه عدم تعادل در بودجه، خاتمه خواهند داد.

حال آنکه عملیات بازار باز عملا ابزاری برای تامین کسری بودجه دولت و کنترل بدهی دولت و بانک ها یا تهاتر بدهی های دولت و بانک ها خواهد بود.این ابزار به رشد بدهی های دولتی منجر شده و احتمالا به عدم تعادل در اقتصاد، دامن خواهد زد. امیدواریم عاقبت این طرح، مثل طرح تک نرخی کردن ارز بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی نباشد.

حاتم بخشی از جیب ملت برای خرید رای 

مجلس در جلسه اخیر خود طرحی برای معافیت مالیاتی صادرات تصویب کرده که در آن معافیتی هم برای مناطق آزاد تجاری در نظر گرفته شده است. ولی در پشت پرده این معافیت ها انگار شوی تبلیغاتی در جریان است. برخی نمایندگان فعلی و کاندیداهای انتخابات آتی برای به دست آوردن رای بیشتر در حوزه های انتخاباتی مناطق آزاد، اصرار بر انجام خودشیرینی های این چنینی دارند و به قولی از جیب ملت، حاتم بخشی می کنند.

مردودی قلدر

موضوع تایید صلاحیت مجدد برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده هم بحث داغی است. برخی مردودی ها سعی دارند با اعمال فشار، تاییدیه بگیرند و در مصاحبه های خود مکررا از تایید صلاحیت مجدد خبر می دهند. از طرفی هم مقامات هر تایید مجددی را رد می کنند. جالب اینجا است که بعضی رد صلاحیت شده ها شبکه عنکبوتی دارند و هر گوشه ای را نگاه کنیم، یکی از بستگان شان را در بر یک صندلی نشانده اند. بعد هم کرور کرور خرج می کنند و کلیپ می سازند تا خودشان را تبرئه کنند!

یک سال تشکیل جلسه بیهوده

موضوع حذف ۴ صفر از واحد پول ملی از همان ابتدا طرح شاید مسخره ای بود که توجیه نداشت و تبعات منفی اش بیش از آثار مثبت آن بود. ولی به هر حال بهانه ای شد برای تشکیل جلسات آقایان و صرف موز و... حالا بعد از بیش از یکسال بحث و جلسه و بررسی می گویند احتمالا طرح مذکور در مجلس رد خواهد شد! ما که همان اول این رو گفتیم، خب بزرگواران شما که اینقدر علاقمند به تشکیل جلسه هستید، حداقل چرا مسائل و مشکلات مهم تری را بررسی نمی کنید؟؟؟ مثلا بیچارگی مردم در مناطق محروم؛ مثلا شیر و کیک و هوا و آب و.... آلوده؛ مثلا فشار تورم و فقر مردم؛ و...! البته شاید هم این بحث ها اشتهایتان را کور می کند که جذاب نیست.

بوی فتنه از سمبل پوپولیست ها

رییس جمهور سابق هرروز از ناگفته هایش می گوید و حالا اعلام کرده تمام ناگفته های ۸ ساله ریاست جمهوری را قرار است در کتابی منتشر کند! امان از رفتارهای پوپولیستی و سخنان فتنه برانگیز!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

ارسال نظر