بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قیمت‌های خرد "سنا" و دلار گران‌تر

بسیاری از کارشناسان، موانعی پیش روی تحقق درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی کرده‌اند.
کد خبر : ۲۰۷۰۰۲
 
 
تحقق درآمد بودجه ۹۹ در هاله‌ای از ابهام
 
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت نرخ برابری ریال با دلار به خبرنگار بورس نیوز گفت: برابری ریال با سبد‌های ارزی خارجی مسئله‌ای بنیادی است.

وی ادامه داد: زمانی که نرخ دلار توسط دولت در قیمت ۴۲۰۰ تومان تایید و تصویب شد، نرخ بازار افزایش یافت، همزمان سامانه نیما نیز راه اندازی شد، با افزایش دلار نیمایی و قرار گرفتن در مرز ۸۰۰۰ تومانی، دلار آزاد سنایی نیز در محدوده ۱۲ هزار تومان نوسان داشت.
 
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سامانه نیما و نرخ تسعیر دلار در سطح کلان بین صادرکننده و وارد کننده عنوان کرد: با افزایش نرخ نیمایی از ۸۰۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان به نظر می‌رسد که در قیمت‌های خرد سامانه سنا، دلار با قیمتی بالاتر کلید خورده و معامله شود. 

وی یکی از موضوعات مهم را کسری بودجه شدید کشور دانست و افزود:بسیاری از کارشناسان، مشکلات متعددی پیش روی تحقق درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه سال ۹۹ بر شمرده اند.

احمدی به جبران کسری بودجه اشاره کرد و گفت: دولت مجبور به جبران این کسری خواهد بود، نرخ تورم موجود نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته و پیش بینی‌های داخلی و خارجی از نرخ رشد اقتصادی سال ۹۸ و ۹۹ حاکی از تداوم رشد منفی اقتصادی در سال ۹۹ و رشد منفی نزدیک ۱۰ درصدی در سال ۹۸ برآورد شده است.
 
تحقق درآمد بودجه ۹۹ در هاله‌ای از ابهام

این کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان نکاتی، چون "رشد اقتصادی منفی"، "کسری بودجه" و "عدد تورم اعلامی نهاد‌های رسمی و غیررسمی" از سال۹۶ تا ۹۸ و احتمالا ۹۹ خاطر نشان کرد: برآیند نکات ذکر شده این است که دلار نمی‌تواند حداقل در کوتاه مدت و طی یکسال آتی از کف ۱۲ هزار تومان پایین‌تر بیاید. 

وی ادامه داد: این نکته که تا چه سقفی شاهد رشد دلار هستیم به عوامل زیاد و شرایط جاری بستگی خواهد داشت.
 
احمدی در پایان خاطر نشان کرد: برآیند کسری بودجه، تورم نقدینگی و رشد اقتصادی از عوامل تعیین کننده سقف رشد دلار خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اصلاح بازار موقتی است

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

پایان عجیب ترین ماه بورس تهران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۸۰ هزار واحدی تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

صادراتی‌ها با رنگ دلار، سبز می‌مانند

ارسال نظر