بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

قطع "واردات" کوره‌های فولادی را سودآور می‌کند

ساخت ۵۰۰ میلیون یورو تجهیزات و محصولات جدید را می‌توان از افتخارات این صنعت دانست چرا که نیاز به واردات از بین رفت و در داخل به ساخت این تجهیزات پرداخته شد.
کد خبر : ۲۰۷۰۴۰
 
ساخت ۵۰۰ میلیون یورو تجهیزات در صنعت فولاد
 
خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فولاد را جزو افتخارات کشور دانست و گفت: تحریم‌های این صنعت از سال قبل آغاز شد و مجددا طی چند روز اخیر تکرار شد. 

وی در خصوص تاثیر این تحریم‌ها بر صنعت فولاد به خبرنگار بورس نیوز گفت: این صنعت راه خود را پیدا کرده و در راستای گام برداشتن در خلاف مسیر تحریم‌ها علیه فولاد ایران، ساخت ۵۰۰ میلیون یورو تجهیزات و محصولات جدید را می‌توان از افتخارات این صنعت دانست چراکه نیاز به واردات از بین رفت و از این پس در داخل به ساخت این تجهیزات تکیه خواهد شد.

معاون وزیر صمت صنعت فولاد را در بعد تامین مواد اولیه تجهیزات و دانش بررسی و عنوان کرد: این صنعت در سطحی قرار گرفته که به بلوغ رسیده و از تحریم‌ها آسیب نخواهد دید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص وضعیت صادرات این صنعت گفت: صادرات محصولات به ۱۲۰ کشور دنیا بوده و ظرفیت صادراتی کشور به شکلی است که کمتر تحت تاثیر آسیب‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین میزان تولید این صنعت را بالای ۲۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: فولاد پیشرفتی عجیب را در پیش گرفته است. در مبحث "وزن" شاهد سبک‌تر شدن ۲۰ تا ۴۰ درصدی بوده ایم و ۷۵ درصد از فولاد گرید کشور طی ۲۵ سال اخیر شکل گرفته است.

غریب پور خاطر نشان کرد: در حوزه بومی سازی از بعد دانش فنی به ماشین آلات و تجهیزات نیاز احساس می‌شود و تحریم‌ها این فرصت را ایجاد کرده که بر اساس نیاز، اقدامات لازم صورت گرفته و تمام نیاز‌های صنعت فولاد به عنوان ظرفیت درخشان کشور شناسایی و رفع شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مانور "بورس" بر پتروپالایشی‌ها و فولادی‌ها

در گفت‌وگو با دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مطرح شد:

راهکار مقابله با تحریم دوباره فولادی‌ها

ارسال نظر