بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
همایش بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۷۱۰۹

به گزارش بورس نیوز، ۵۰۰ شرکت برتر کشور در این همایش، برپایه شاخص اصلی میزان فروش شرکت‌ها و ۳۲ شاخص دیگر معرفی و تقدیر شدند.
در این رتبه بندی، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ بانک ملت و هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب پنج شرکت برتر کشور شناخته شدند.
انتخاب شرکت‌های برتر از سوی سازمان مدیریت صنعتی به این ترتیب بود که ابتدا ۵۰۰ شرکت برتر کشور براساس میزان فروش به پنج دسته ۱۰۰ تایی تقسیم و شرکت‌های هر دسته برپایه ۳۲ شاخص دیگر با هم مقایسه و رتبه‌بندی شدند.
شاخص‌های رتبه‌بندی، شاخص‌های کمّی (مقداری) بوده و مقادیر آن‌ها از صورت‌های مالی حسابرسی و تایید شده شرکت‌ها استخراج شد.
فروش
برپایه این گزارش، شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و فولاد مبارکه اصفهان به عنوان برترین شرکت‌ها از نظر بالاترین رتبه فروش شناخته شدند.
خلق ارزش افزوده
صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری غدیر، پنج شرکت برتر ایرانی از نظر خلق بالاترین ارزش افزوده شدند.
ارزش دارایی
از نظر بیشترین ارزش دارایی، بانک ملت، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، بانک کشاورزی و سرمایه‌گذاری پارس آریان در رتبه‌های نخست تا پنجم قرار گرفتند.
اشتغال‌زایی
از نظر اشتغال‌زایی، عنوان برترین شرکت ایرانی به سرمایه‌گذاری پارس آریان با ۵۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید و پس از آن ایران خودرو با ۵۱ هزار و ۸۴۵ نفر، سایپا با ۳۵ هزار ۶۱۶ نفر، بانک صادرات ایران با ۲۷ هزار و ۵۴۲ نفر و بانک ملت با ۲۷ هزار و ۳۱۱ نفر قرار گرفتند.
سودآوری
در این رتبه‌بندی، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حائز رتبه نخست شرکت‌های ایرانی از نظر بیشترین سودآوری شد و پس از آن فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر و پالایش نفت اصفهان قرار گرفتند.
صادرات
صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با صادرات ۲.۶۸ میلیارد دلاری در رتبه نخست برترین شرکت‌های ایرانی ایستاد.
پس از آن، شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با ۱.۱۳ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری غدیر با ۱.۱۱ میلیارد دلار، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۶۳ میلیون دلار و پتروشیمی زاگرس با ۹۸۴ میلیون دلار در مکان‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.
ارزش بازار
رتبه نخست بالاترین ارزش بازار به فولاد مبارکه اصفهان با ارزش ۴۵۶ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال رسید و پس از آن صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک تجارت، شرکت ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی مارون قرار گرفتند.
پراکندگی استانی ۵۰۰ شرکت برتر
برپایه این گزارش، سهم استان تهران از نظر تعداد شرکت‌های برتر یاد شده (با حذف بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای از آمار) ۵۰.۳ درصد است و از این نظر در رتبه نخست قرار دارد.

پس از تهران، استان‌های اصفهان با ۷.۴ درصد، هرمزگان با ۴.۴ درصد، قزوین با ۳.۴ درصد و خراسان رضوی با ۳.۲ درصد قرار دارند.
این گزارش می‌افزاید: ۱۰۰ شرکت نخست یاد شده حدود ۸۸.۸ درصد از مجموع فروش ۵۰۰ شرکت برتر کشور را به خود اختصاص داده اند.
سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران عنوان کرد:
شرکت‌های بزرگ مسئولیت پذیری در قبال جامعه را توسعه می‌بخشند

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، شرکت‌های بزرگ را پیشران و لکوموتیو ایجاد رشد و توسعه اقتصادی در کشور عنوان نمود و نقش آن‌ها را بر شاخص‌های اقتصادی متذکر شد.
وی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ با کمک به اشتغال، پرورش دهنده استعداد و خلاقیت نیروی کار هستند و مسئولیت پذیری در قبال جامعه را توسعه می‌بخشند.
کیانی بختیاری تصریح کرد: علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ سطح رفاه پایدار اجتماعی را ارتقاء می‌بخشند و با استفاده از اهرم تولید، بعنوان نیروی کاهنده و ضد تورمی عمل می‌نمایند.
وی همچنین شرکت‌های بزرگ را متعادل کننده تراز تجاری و تاثیر گذار بر تولید ناخالص داخلی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص اصول مانایی بنگاه‌ها ضمن تاکید بر آینده پژوهی و برنامه ریزی برای آغاز چرخه دوم حیات گفت: سازمان‌های بزرگ باید به توانمندی‌های پویا توجه نمایند چرا که توانمندی‌های پویا توانایی سازمان برای دستیابی به اشکال جدید و نوآورانه مزیت رقابتی و مسیر سازی بر اساس توسعه دارائی‌های مکمل را میسر می‌سازد.
کیانی بختیاری افزود: توانمندی¬های پویا به توانایی بنگاه برای ادغام، ساخت و باز پیکره¬بندی شایستگی¬های داخلی و خارجی به منظور پاسخگویی به محیط¬های با تغییرات سریع فناورانه گفته می¬شود.
وی با بیان این تعریف که مانایی یعنی فرهنگ دوسو توانی اظهار داشت: دو¬وجهی بودن سازمان¬ یعنی سازمان هم از طریق بهره‌برداری از وضع موجود و هم اکتشاف، افق‌های جدید برای موفقیت استفاده می¬کند. در نتیجه مانایی یعنی حرکت به سوی سازمان هیبریدی که گونه‌ای از سازمان‌های دوسوتوان است که از یک طرف دارای بال ماموریت اجتماعی و زیست محیطی است و از طرف دیگر دارای بال کسب و کار و درآمد زا می‌باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی مانایی را توجه به اصول مشترک نوآوری‌ها عنوان نمود و با برشمردن ۱۰ دلیل موفقیت شرکت‌های بزرگ گفت: این شرکت‌ها برخوردار از مدیری دوراندیش و دارای چشم انداز رفیع هستند و کالا یا خدماتی ارائه می‌دهند که مورد نیاز مردم است و افزون براین، نیاز‌های جامعه فردا را برطرف می‌کند.
کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: دراین شرکت‌ها فرد مناسب در جای مناسب قرار دارد و مجموعه کارکنان به اصول کار تیمی معتقد هستند و محیط مطلوب کاری ایجاد می‌کنند. در این شرکت‌ها به کار‌های درست پاداش می‌دهند و به دنبال نوآوری هستند و به گذشته نمی‌چسبند. علاوه بر این از قوانین و استاندارد‌های محلی و بین المللی پیروی می‌کنند. از اصول مالی و اقتصادی سر درمی آورند و شاخص‌های مورد نظر را دنبال و پول سازی می‌کنند. همچنین از نقاط قوت و ضعف خود آگاه هستند و تهدیدات و فرصت‌های موجود در جامعه را می‌شناسند.
وی در ادامه به بیان سابقه سازمان مدیریت صنعتی در رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران پرداخت و مهم‌ترین اهداف این رتبه بندی را تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار؛ رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی؛ گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از نتایج رتبه بندی برای کمک به برنامه ریزی صنعتی در کشور عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان رتبه بندی‌های مشابه در سطح جهان، منطقه و کشور‌ها گفت: ۵۰۰ شرکت براساس بالاترین میزان فروش (درآمد) مشخص و بر این اساس به پنج دسته صدتایی تقسیم می‌شوند؛ علاوه بر این، شرکت‌های هر دسته براساس ۳۲ شاخص دیگر با هم مقایسه و رتبه بندی می‌شوند؛ و به این نحو شرکت‌هایی با هم مقایسه می‌شوند که از نظر اندازه تاحدودی به هم نزدیک هستند.
وی با بیان شاخص‌های رتبه بندی، سهم هر گروه صدتایی از کل فروش، اشتغال زایی و صادرات ۵۰۰ شرکت را تشریح کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: از بین ۱۰ شرکت برتر کشور، چهار شرکت در حوزه فرآورده‌های نفتی و دو شرکت در حوزه بانک‌ها و موسسات اعتباری بوده و سهم پتروشیمی ها، فلزات اساسی، سرمایه گذاری مالی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی هر کدام یک جایگاه است.
کیانی بختیاری با ارائه آماری به مقایسه شرکت‌های IMI-۱۰۰ با ۵۰۰ فورچون پرداخت و گفت: فروش اولین شرکت فورچون ۷۲/۴ برابر فروش اولین شرکت ایران و فروش پانصدمین شرکت فورچون ۳/۵ برابر فروش اولین شرکت ایران است. این درحالی است که فروش اولین شرکت فورچون ۴/۵ برابر فروش صد شرکت اول ایران است.
وی در خصوص مقایسه ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران، ترکیه و هند اظهار داشت: فروش اولین شرکت ترکیه ۲/۳ برابر فروش اولین شرکت ایران؛ فروش اولین شرکت هند ۱۱/۶ برابر فروش اولین شرکت ایران، فروش صدمین شرکت ترکیه ۲/۷ برابر صدمین شرکت ایران و فروش صدمین شرکت هند ۱۱/۲ برابر صدمین شرکت ایران است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با تاکید بر ظرفیت اقتصادی کشور و شرکت‌های ایرانی، تنوع اقتصادی (نفت، گاز، معادن، صنعت و خدمات)، سرمایه انسانی (نیروی کار تحصیل کرده)، رشد شهر نشینی و گسترش نیاز‌های تولیدی و خدماتی، فرهنگ کارآفرینی (توانایی ایجاد کسب و کا‌رهای نوپا) و موقعیت جغرافیایی راهبردی ایران را عوامل موثر در ایجاد این ظرفیت دانست.
وی در پایان برخی از الزامات رونق تولید از جمله بهینه سازی فضای کسب و کار؛ اصلاح قوانین مخل تولید (قوانین در تزاحم و تداخل)؛ مدیریت نقدینگی در جهت افزایش تولید؛ ثبات نظام ارزی؛ اصلاح نظام بانکی؛ رفع موانع سرمایه گذاری؛ رفع موانع صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه؛ ارتقاء کیفی و رقابت پذیرکردن تولید و تعریف مشوق‌های لازم برای رونق تولید را برشمرد و بر لزوم اجرایی شدن آن‌ها تاکید نمود.

گزارش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر در همایش بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، در خصوص نتایج رتبه بندی در فهرست‌های عمومی IMI-۱۰۰ گفت: ۵۰۰ شرکت براساس بالاترین میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند و در فهرست‌های عمومی IMI-۱۰۰، انواع شرکت‌ها در رشته‌های صنعتی مختلف حضور دارند.
وی افزود: ۵۰۰ شرکت براساس میزان فروش به پنج دسته صدتایی تقسیم می‌شوند و شرکت‌های هر دسته براساس ۳۲ شاخص دیگر با هم مقایسه و رتبه بندی می‌شوند به این نحو، شرکت‌هایی با هم مقایسه می‌شوند که از نظر اندازه تاحدودی به هم نزدیک هستند.
درویش تعداد شاخص‌های مورد ارزیابی در فهرست‌های عمومی این رتبه بندی را ۳۳ شاخص اعلام کرد.
مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر در ادامه به روش شناسی این رتبه بندی پرداخت و گفت: یک شرکت، در شاخص‌های مختلف، رتبه‌های متفاوتی می‌گیرد و به عبارت دیگر: در این نوع رتبه بندی ها، شاخص‌های مختلف با هم ترکیب نمی‌شوند تا در مجموع، به یک شرکت، یک رتبه تعلق گیرد.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت هر فهرست رتبه بندی مربوط به چه شاخصی است، چرا که فهرست مزبور، صرفاً جایگاه شرکت‌ها را از جنبه همان شاخص مشخص می‌کند و نه از تمام جنبه ها.
درویش تصریح کرد: شاخص‌های رتبه بندی، شاخص‌های کمّی (مقداری) هستند و مقادیر آن‌ها از صورت‌های مالی حسابرسی و تایید شده شرکت‌ها استخراج می‌شود.
وی افزود: رتبه شرکت‌ها در شاخص مورد نظر، براساس مقادیر عددی به وسیله نرم افزار مشخص می‌شود و هیچ گونه ارزیابی و قضاوتی توسط اجراکنندگان رتبه بندی صورت نمی‌گیرد.
مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های رتبه بندی IMI-۱۰۰، شفافیت بالای آن است، به طوری که رتبه هر شرکت در هر شاخص، به راحتی قابل بررسی و صحه گذاری است.
وی ضمن اعلام بالاترین رتبه شرکت‌های برتر در فروش، ارزش افزوده، دارایی، اشتغال زایی، سودآوری، بیشترین صادرات و بالاترین ارزش بازار، نکات مهم جدول فروش صد شرکت برتر را تشریح نمود.
درویش افزود: جمع فروش صد شرکت برتر ۶۲۵,۸۹۷ میلیارد تومان؛ ۳۷ درصد رشد (اسمی) نسبت به سال قبل از آن؛ فروش اولین شرکت ۵۰۵,۵۵ میلیارد تومان؛ فروش صدمین شرکت ۵۱۲,۱ میلیارد تومان؛ فروش صدمین شرکت سال قبل ۰۳۱,۱ میلیارد تومان و میزان ۴۷ درصد رشد برای ورود به جمع صد شرکت از مهم‌ترین نکات جدول فروش صد شرکت برتر هستند.
وی در خصوص فهرست شرکت‌ها در گروه‌های صنعتی گفت: در رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ علاوه براینکه جایگاه هر شرکت در فهرست‌های عمومی نشان داده می‌شود، جایگاه شرکت در گروه صنعتی مربوط نیز مشخص می‌شود. علاوه بر این در رتبه بندی سال ۹۸، شرکت‌ها در ۳۱ گروه صنعتی (رشته کسب و کار) قرار گرفته اند.
مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت‌های پیشرو شامل ۱۰ شرکت هستند که دارای بالاترین رشد طی دوره ۴ ساله بین صد شرکت برتر می‌باشند.
وی افزود شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع نیز شامل ۵ شرکت دارای بالاترین رشد طی دوره ۴ ساله از هر دسته صدتایی بعدی هستند.
درویش شرکت‌های برتر صادرات گرا را شامل ۱۰ شرکت که دارای بالاترین رتبه از نظر شاخص ترکیبی صادرات هستند عنوان نمود.
وی افزود: شاخص ترکیبی صادرات از ترکیب سه شاخص میزان صادرات، رشد صادرات و نسبت صادرات به فروش بدست می‌آید.
مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر در خصوص مقایسه این رتبه بندی با دیگر رتبه بندی‌ها گفت: مقایسه ۵۰۰ شرکت بزرگ و گروه‌های صنعتی رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ با ۵۰۰ شرکت بزرگ و گروه‌های صنعتی در رتبه‌بندی‌های مشابه در ترکیه، هند و آمریکا اطلاعات مفیدی در زمینه مقایسه صنایع و رشته‌های مختلف کسب و کار در این ۴ کشور ارائه می‌دهد.

اقدام متفاوت معاون وزیر صمت در همایش ۱۰۰ شرکت برتر
معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در همایش صد شرکت برتر کشور در یک اقدام متفاوت و خلاقانه اظهار داشت: به جای سخنرانی پذیرای نظرات و درخواست‌های شرکت‌های برگزیده کشور به نمایندگی از وزیر صمت خواهد بود.
بر این اساس هر کدام از شرکت‌های برگزیده سال ۹۷ کشور که از بین ۵۰۰ شرکت و بر اساس ۳۲ شاخص مختلف ارزیابی گردیده بودند پس از دریافت جوایز خود به بیان مشکلات تقاضا‌ها و پیشنهاد‌های خود پرداختند.
به گفته عالی، وی خواسته‌های برگزیدگان کشور را به طور رسمی به عنوان نماینده وزیر صمت تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.
وی همچنین مراتب تشکر وزیرصمت را به مدیران بنگاه‌های اقتصادی ابلاغ نمود.
بیست و دومین دوره همایش ۱۰۰ شرکت برتر با معرفی ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

عمر برند‌های با سابقه در اقتصاد کشور
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمر نشان‌های تجاری ما در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته طولانی نیست، به طوری که فقط چند نشان محدود (برند) با عمر بیش از ۱۰۰ سال در کشور داریم که نشان‌دهنده ناامنی در فعالیت‌های اقتصادی کشور است.
«حجت الله میرزایی» امروز (یکشنبه) در بیست و دومین دوره همایش شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، افزود: بخش بزرگی از جوسازی‌ها نسبت به صندوق‌های بازنشستگی و اعلام ناکارآمدی آنها، فرصت طلبی برای دست اندازی به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است.
وی بیان داشت: مطابق تحلیل‌هایی که بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی انجام شده بین هشت تا ۱۰ درصد از بنگاه‌های بزرگ کشور، بنگاه‌هایی با بیش از ۵۰۰ نفر نیرو هستند.
میرزایی گفت: تنها ۱۳۰ بنگاه در سطح کشور بیش از هزار نفر کارکن دارند، بر همین اساس بنگاه‌های اقتصادی ما در مقایسه با کشور‌های صنعتی و پیشرفته ریزدانه و کوچک مقیاس محسوب می‌شوند و به عبارتی آن‌ها را از صرفه‌های مقیاس محروم کرده ایم.
وی یادآور شد: در حالی که متوسط تولید سیمان در شرکت‌های سیمانی کشور یک میلیون تن است، اما در کشور‌های توسعه یافته به بیش از ۱۰ میلیون تن می‌رسد، همچنین در حوزه فولاد متوسط تولید بنگاه‌ها در سطح جهانی ۱۰ میلیون تن بوده، اما در ایران کمتر از یک میلیون تن است.
این مقام مسوول ادامه داد: به طور نمونه فولاد زاگرس کردستان با ظرفیت ۷۰ هزار تنی در همان ماه نخست فعالیت خود ورشکست شد.
وی یادآور شد: نیمی از بنگاه‌های صنعتی در پنج استان تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند و نحوه توزیع آن‌ها سبب شده تا مزیت‌های آن‌ها کاهش یافته، هزینه‌های قیمت تمام شده آن‌ها افزایش یابد و قدرت رقابت پذیری آن‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی کاهش یابد.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون ادامه داد: در برخی استان‌ها حتی یک بنگاه بالای هزار نفر کارکن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بنگاه‌های کوچک جز با اتصال به بنگاه‌های بزرگ نمی‌توانند به رشد و اشتغال دست یابد، زیرا بیش از ۵۰ درصد اشتغال صنعتی کشور در بنگاه‌های بزرگ است و بر این اساس تمرکز اصلی ما باید در حمایت از این بنگاه‌ها باشد.
میرزایی بیان داشت: بنگاه‌های بزرگ در مقوله‌های صادرات، اتصال به بازار‌های جهانی، کسب ارزش افزوده بالا و انتقال فناوری‌ها موفق عمل می‌کنند، این بنگاه‌ها در دوره‌های طولانی تورم رکودی کشور دارای عمر طولانی‌تری بوده و آسیب‌پذیری‌شان از نوسانات اقتصادی کمتر است، موضوعی که تجربه تحریم‌ها نیز به روشنی آن را ثابت کرد.
وی ادامه داد: این بنگاه‌ها در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌ها توقف، تعطیلی و تعدیل نیرو نداشته، می‌توانند اقتصاد مقاومتی را شکل داده و نقش چتر حمایتی برای بنگاه‌های کوچک داشته باشند.
میرزایی تاکید کرد: برای تداوم حیات صنعتی در کشور نیازمند چند تحول اساسی از جمله شکل‌گیری بازار رقابتی مدیران حرفه‌ای، کمک به تحقیق و توسعه در بنگاه‌ها، تمرکز جدی بر انباشت سرمایه انسانی و تمرکز بر تقویت ظرفیت‌های جذب نوآوری هستیم.
این مقام مسوول گفت: مدیرانی که در شرایط شوک‌های اقتصادی و تحریم‌ها شرکت‌ها را سرپا نگه داشته و می‌توانند بنگاه‌های چند میلیارد دلاری را حفظ کنند، باید پاداش آن را دریافت کنند و نباید انگ دریافت حقوق‌های نجومی به آنان زد.
وی بیان داشت: در ۴۰ سال گذشته قیمت ارز در کشور بیش از دو هزار برابر شده و به همین دلیل افقی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ وجود ندارد.
میرزایی تاکید کرد: باید وام‌های ارزی را به صورت مشروط و با ثبات در زمان پرداخت برای نوسازی ماشین آلات و دستگاه‌های بنگاه‌های بزرگ در نظر گرفت.
به گزارش ایرنا، سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.
مهمترین شاخص در ارزیابی این مجموعه‌ها، میزان فروش شرکت‌ها بوده و پس از آن ۳۲ شاخص ملاک قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۹۴درصدی سود خالص در سال ۱۳۹۸ زیر ذره‌بین رفت؛

افزایش ۲برابری سود سهام دریافتی "وغدیر"

مدیرفروش فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"تحریم" ارزبری تامین قطعات را معکوس کرد

ارسال نظر