بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
آیا خیال سهامداران از ورشکستگی راحت شد!

نگاهی به مهمترین نکات شاهکار " شپترو"

شرکت پتروشیمی آبادان در ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ نیز به مانند مدت مشابه سال مالی گذشته، زیانی قابل توجه شناسایی و تا حدود بسیاری، خیال سهامداران را از ورشکستگی زودهنگام خود آسوده کرده است. استقراض از سهامداران کار دست شرکت داد.
کد خبر : ۲۰۷۱۵۷

نگاهی به مهترین نکات شاهکار

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، گزارش ۹ماهه حسابرسی نشده این پتروشیمی حاوی نکات جالبی بوده که در ۶ بند به آن‌ها اشاره خواهد شد.

نگاهی به ورشکستگی احتمالی
شرکت پتروشیمی آبادان در ۹ماهه سال مالی ۱۳۹۸ نیز به مانند مدت مشابه سال مالی گذشته، زیانی قابل توجه شناسایی و تا حدود بسیاری، خیال سهامداران را از ورشکستگی زودهنگام خود آسوده کرده است.
استقراض از سهامداران کار دست شرکت داد.

وضعیت بسیار نامطلوب سرمایه در گردش شرکت که کسری ۵.۰۹۷ میلیارد ریالی را در انتهای ۹ماهه نخست سال ۱۳۹۸ به ثبت رسانده که عمدتا به دلیل عدم توانایی شرکت در پرداخت بدهی‌های خود و استقراض از سهامداران عمده شرکت است.

کاهش فروش، گریبان این پتروشیمی شد
اگر چه با توجه به رشد قیمت دلار در سال اخیر موجب افزایش قیمت محصولات این شرکت شد، اما کاهش فروش در حدود ۲۳.۵۰۰ تنی محصولات، منجر به عدم رشد درآمد‌ها و کاهش در حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی این سرفصل شرکت در این سال شده است.

محصول اصلی شرکت، آب شد
از دیگر نکات با اهمیت عملکرد ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ شرکت می‌توان به کاهش شدید مقادیر فروش pvc به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت اشاره داشت به طوریکه فروش ۲۹.۱۹۶ تنی این محصول در ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۷ به کمتر از ۵.۵۰۰ تن در مدتت مشابه سال مالی جاری تبدیل شده است.

استخدامات معنادار و هزینه‌های پرسنلی
افزایش بهای تمام شده کالای فروخته شده شرکت با وجود کاهش ۸۰ درصدی محصول اصلی شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته که ظاهرا بخش عمده‌ای از آن به دلیل هزینه‌های سنگین پرسنلی شرکت و استخدامات معنادار مدیران پیشین شرکت است.

نگاهی به مهترین نکات شاهکار

افزایش سرمایه یا توقف تولیدات بخاطر مستهلک بودن!
با توجه به گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه این شرکت در ماه‌های اخیر، در صورت عدم افزایش سرمایه سنگین این شرکت از محل مطالبات و آورده سهامداران، به زودی می‌بایست شاهد توقف کلی تولیدات شرکت به دلیل مستهلک بودن بیش از حد تجهیزات باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
با سلام
لطفا صورت مالی 9 ماهه را با سال قبل یعنی 9 ماهه 97 مقایسه کنید. در صورت مالی 9 ماهه 97 زیان خالص هر سهم 847 ریال درج شده و با بررسی صورت مالی 9 ماهه 98 به نظر عدد 152 ریال برای زیان خالص هر سهم در 9 ماهه 97 اشتباه درج گردیده و با توجه به برابری زیان پایه هر سهم با زیان خالص هر سهم در تجدید ارائه شده دوره منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ و دوره منتهی به ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ حسابرسی نشده ، زیان خالص باید همان 847 ریال درج می شد. که به اشتباه 152 ریال درج شده که همخوانی ندارد. پس لطفا بررسی و در صورت تایید اصلاح شود.