بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
شروع مجدد روند کسب زیان این شرکت اراکی؛

قیمت فعلی "فاراک" تناسبی با عملکرد و سودآوری ندارد

در سال مالی گذشته عملکرد شرکت منجر به تحقق سود خالص ۳۰۲ میلیارد ریالی شده بود.
کد خبر : ۲۰۷۲۶۶

شروع مجدد روند کسب زیان در

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ماشین‌سازی اراک در دوره سه ماهه منتهی به پایان آذرماه سال جاری، وضعیت نامناسبی داشته و عملکرد آن منجر به تحقق زیان خالص ۶۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال شده که این میزان زیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

این در حالی است که در سال مالی گذشته عملکرد شرکت منجر به تحقق سود خالص ۳۰۲ میلیارد ریالی شده بود. (البته لازم به ذکر است، عامل اصلی سودآوری این شرکت در سال گذشته مربوط به درآمد‌های غیرعملیاتی و غیرتکرار شونده مربوط به فروش دارایی‌ها بوده است.)

درآمد‌های عملیاتی این شرکت که عمدتا مربوط به خدمات پیمانکاری و فروش تجهیزات بوده در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از ۶۷۹ میلیارد ریال و با رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است. با توجه به حاشیه سود ناخالص شرکت، در این دوره زیان عملیاتی محقق شده است.

شروع مجدد روند کسب زیان در

به نظر می‌رسد که قیمت فعلی سهام شرکت هیچ گونه تناسبی با وضعیت عملکرد و سودآوری آن نداشته و این موضوع می‌بایست مدنظر سرمایه گذاران و سهامداران آن قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
شرکت ورشکسته و دارای زیان انباشته در ایران بر عکس همه دنیا سهامشان در صف خریده واقعا در عقل کسیکه سهام اینگونه شرکتها را میخرد باید شک کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
ماشین سازی اراک همیشه مدیریت ناکارآمد و رانتی بوده است . لطفاً از پرسنل شرکت قدیم و جدید درخواست کنید از سومدیریت شرکت از گذشته تا کنون برایتان بنویسند که مردم بدانند مدیران نالایق این شرکت ، چه بر سر مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی آوردند .
و همان مدیران نالایق ، واحد نصب ماشین سازی اراک که در پروژه‌های صنعتی و ملی در نیروگاه ها و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و پل سازی و ساخت عظیم ترین دیگ‌های بخار و بونکرهای سیمان و. را به چه ترفندهایی نابود کردند و الان مدیران نالایق همگی از اوضاع و احوال و رانت استفاده نموده و صاحب تریلیارد ها ثروت و بهترین املاک و مستغلات شده اند .
اگر جمهوری اسلامی فقط یک قانون آنهم «قانون از کجا آورده ای » را واقعا اجرا کند . با بازگشت سرمایه های غارت شده بوسیله رانتخواران به بیت المال , فقر و فساد در کل کشور ریشه کن خواهد شد .