بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
پیش‌بینی از فردای بازار سرمایه؛

سود بورس در جیب تماشاچیان

خالص ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس) بالغ بر ۴۳۷۶ میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبل، ۱۲ درصد کاهش داشت.
کد خبر : ۲۰۷۳۵۲

 

به گزارش بورس نیوز، در حالیکه شاخص کل ۲ روز منفی و نزولی بود و طیف کثیری از فعالان بازار انتظار داشتند شاهد برگشت و تغییر روند بازار باشیم، ولی افت نماگر بازار ادامه نیافت و حتی در بازار امروز، شاهد تصرف مجدد کانال مهم ۴۱۰ هزار واحدی بودیم تا سهامداران و سرمایه گذاران در این بخش از فعالیت‌های اقتصادی، به همگان نشان دهند که بورس تهران مولفه‌ای نیست که به تلنگری، پایش بلغزد و سیر نزولی بپیماید؛ لذا از اقتدار و توان خرید بالای خریداران و سرمایه گذاران در این بازار، میتوان چنین استنباط کرد که رونق روزافزون بورس تهران تا مدت‌ها و شاید تا شب عید، استمرار یابد و دستیابی شاخص کل بهمراه بازیگرانش به ایستگاه‌های ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار واحدی در آینده نزدیک، چندان دور از ذهن نباشد.

البته در اینکه قیمت‌ها در بسیاری از نماد‌ها به حد اشباع و تشکیل حباب رسیده اند، شکی نیست، ولی این مسئله قابل تعمیم به کل بازار و ۶۱۲ شرکت فعال در بازار نیست.

با اینهمه، بسته به اینکه اخبار و تحولات سیاسی و اقتصادی در دو روز تعطیلی پیش رو، چه خواهد بود، وضعیت بازار شنبه هفته آتی مشخص خواهد شد و پیچیدگی‌های بورس تهران چنان زیاد و پیش بینی‌ها چندان سخت شده است که، کسی نمی‌داند که بازار فردا، منفی خواهد بود یا مثبت. قیمت‌ها ریزش خواهند داشت؟ و یا همچون دو سال اخیر (که شاهد رشد بی وقفه و معنادار بازار هستیم)، روند مثبت و رو به جلوی کنونی، ادامه دار خواهد بود.

بازار در آخرین روز معاملاتی «چهارشنبه»

منفی بافی و نزول شاخص کل، بیش از دو روز به طول نکشید و فعالان بازار با قدرت نقدینگی کافی و هنگفتی که وارد بازار کرده اند، بالاخره از عهده عرضه‌ها بر آمدند و توانستند جهت اصلی و عقربه شاخص را بار دیگر در مسیر صعود و رشد و ادامه نهضت قبلی، هدایت کنند!

اینک استقبال بی نظیر و حجم پول وارد شده به فضای معاملات چنان سنگین و در خور توجه است که، هیچ عرضه کننده و فروشنده‌ای قادر به مهار آن و معکوس ساختن روند رو به رشد بازار نیست و جملگی در برابر اراده و عزم راسخ بورس بازان و سهامداران (جدید و قدیم بازار)، سر تسلیم فرود آورده اند؛ لذا ارتفاعات و کانال ۴۰۰ هزار واحدی بار دیگر به تصرف فعالان بازار درآمده تا به همگان ثابت شود که بنیان، قدرت و ایستایی بورس تهران، چنان قوی و مستحکم شده است که عوامل برون زای وارده (اعم از متغیر‌های متعدد سیاسی و نظامی و اقتصادی) فعلا بر آن کارگر نیست و کسی قادر به فرونشاندن عطش خرید و شور و هیجان سیری ناپذیرِ بازار سهام کشور نیست.

در این میان، دلواپسان بازار معتقدند که: پس از انتشار صورت‌های مالی پاییزی، تنها یک عامل به صورت مشخص صعود ادامه‌دار سهام را رقم می‌زند و آن ورود بی‌وقفه نقدینگی است. نماد‌هایی که در پی سودآوری بسیار ضعیف در فصل سوم سال، دو روز اخیر را در محدوده کف قیمتی به سر می‌بردند، بعضا در بازار امروز حتی شاهد صف خرید نیز بودند. به نظر می‌رسد در این بین کسانی که فارغ از هر گونه تحلیل نموداری و بنیادی، تصمیم به ماندن در سهام و «هیچ کاری نکردن» گرفته‌اند، بیشترین سود در روز‌های اخیر را کسب کرده‌اند.

کارنامه آخرین روز بازار
شاخص کل ۴۱۱,۲۱۱ واحد / میزان تغییر ۵۲۰۲ واحد مثبت/ ارزش بازار ۱۴,۹۵۲,۶۴۹ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۳۴,۳۷۵ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۵.۱۶۰ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فملی ۷۸۷ واحد مثبت / رمپنا ۳۸۲ واحد مثبت/ اخابر ۳۷۳ واحد مثبت/ فارس ۳۵۵ واحد مثبت/ همراه ۳۳۷ واحد مثبت/ جم ۱۹۴ واحد منفی/ حکشتی ۱۷۹ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات
وتجارت ۵۲۰.۶ میلیون سهم/ خساپا ۳۰۰ میلیون سهم/ ذوب ۲۴۹.۷ میلیون سهم/ وبصادر ۱۸۹.۹ میلیون سهم/ ونوین ۱۵۱.۹ میلیون سهم

ارزش معاملات خرد( سهامداران حقیقی) در آخرین روز معاملاتی
در معاملات امروز بورس تهران، خالص ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس) بالغ بر ۴۳۷۶ میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبل، ۱۲ درصد کاهش داشت.

سود بورس در جیب تماشاچیان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه‌کنندگان بازنده‌های "بورس"

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

رکوردشکنی‌ با لمس کانال ۴۲۷هزار واحدی

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

بازار منطقی در هفته آتی

ساعت پنج و نیم عصر؛

بی تدبیری مدیرنماها

ارسال نظر